فروش در آمازون

فروش در آمازون و شروع یک تجارت بین‌المللی

جذب درآمد دلاری از داخل ایران، فرصت وسوسه برانگیزی است که گذشتن از این فرصت کار سختی است! فروش کالا در سایت آمازون یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری است که می‌تواند به کسب و کار دائمی شما تبدیل شود. اما چگونه می‌توانید کالاهایتان را در این فروشگاه بین‌المللی به فروش برسانید و مشتری‌های جهانی را به سمت محصولاتتان جلب کنید؟

در این راهنما، روش‌های فروش کالا در آمازون ارائه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید اولین قدم‌ها را برای فروش کالاهایتان در آمازون بردارید و شغل جدیدتان را آغاز کنید. با ماناشهد همراه باشید و یک همکاری پردرآمد را با آمازون استارت بزنید!

فروش در آمازون

روش‌ های فروش کالا در آمازون را بشناسید

در این بخش از مراحل فروش در سایت آمازون، روش‌های فروش کالا در این فروشگاه بین‌المللی توضیح داده می‌شوند. به طور کلی دو روش برای همکاری فروش در آمازون توسط شما وجود دارد.

یکی روش FBM یا روش تعهد فروشنده و روش FBA به معنای تعهد آمازون. هر کدام از این دو روش، معایب و مزایای خود را دارند که با توجه به اهداف کسب و کار خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب نمائید.

روش فروش FBM در آمازون

این روش فروش کالا در آمازون برای افرادی که از مرحله مبتدی فروشندگی در آمازون فاصله گرفته‌اند و تجاربی را در این زمینه به دست آورده‌اند، مناسب است. در روش FBM، عملیات بسته‌بندی و ارسال محصولات برای مشتری  بر عهده شماست و پس از دریافت سفارش در سایت آمازون، باید مراحل آماده‌سازی کالاهایتان را برای ارسال خودتان به انجام برسانید.

مزایا و معایب روش فروش FBM آمازون

در این قسمت، به مزایا و معایبی که روش FBM برایتان در بر دارد، اشاره می‌شود تا با توجه به برنامه‌هایتان، مناسب بودن این روش را برای همکاری فروش در آمازون محک بزنید.

معایب روش FBM
ممکن است هزینه ارسال بالایی به شما تحمیل شود
سرعت ارسال کالاهایتان کاهش می‌یابد
مسئولیت تحویل محصولات بر عهده شماست
در بیشتر مواقع، بای باکس در اختیار شما نیست
مزایای روش FBM
از انبار خودتان برای نگهداری کالاهایتان استفاده می‌کنید
کالاهای برگشتی را خودتان دریافت می‌کنید
امکان ارسال هدایا و اشانتیون‌ها را به همراه محصولاتتان دارید
ریسک کمتری را متحمل می‌شوید

روش فروش FBA در آمازون

همان‌طور که از اسم این روش فروش مشخص است، آماده‌سازی محصولات برای مشتری و هم‌چنین ارسال محصولات برای آن‌ها، همگی بر عهده سایت آمازون قرار می‌گیرد. برای همکاری در فروش آمازون به روش FBA، پس از ساخت صفحه محصولتان در سایت آمازون، محصولاتتان را به انبارهای آمازون ارسال می‌کنید.

به این ترتیب، شرکت آمازون پس از دریافت سفارش مشتریان برای کالای شما، عملیات بسته‌بندی کالا را آنجا می‌دهند و محصول مورد نظر را برای مشتری ارسال می‌نمایند. هزینه این خدمات آمازون، از سود فروشتان کسر می‌شود. اگر می‌خواهید تازه برای فروش محصول در آمازون اقدام کنید و مبتدی هستید، بهتر است که از این روش فروش استفاده نکنید.

مزایا و معایب روش فروش FBA آمازون

روش FBA نیز معایب یا مزایایی برایتان دارد که باید آن‌ها را تحلیل کنید و بهترین روش را مورد انتخاب قرار دهید.

معایب روش FBA
باید پورسانت بالامازای 15 درصدی را به آمازون بدهید
نمی‌توانید از انبارهای خود برای نگهداری کالاها استفاده کنید
نمی‌توانید هدایایی را به همراه محصولاتتان برای مشتری ارسال نمائید
محصولات برگشتی از مشتریان، توسط آمازون به عنوان کالای دست دوم و با قیمت کمتری فروخته می‌شوند
ممکن است هزینه کالاهای برگشتی نیز بر عهده شما قرار بگیرد
مزایای روش FBA
مسئولیت بسته‌بندی و ارسال محصولات به مشتری‌ها بر عهده شما نیست
هزینه ارسال کمتری را می‌پردازید
سرعت ارسال کالا بالاست
در بیشتر مواقع، بای باکس در دست شما قرار دارد
می‌توانید به فروش ماهیانه بالا دست پیدا کنید
همکاری در فروش آمازون

بهترین روش همکاری در فروش آمازون کدام است؟

حال سوال این است که باید کدام روش فروش را برای همکاری در فروش آمازون انتخاب کنید. برای این‌که بتوانید بهترین روش را انتخاب نمائید، باید اهداف کسب و کار و هم‌چنین روش مارکتینگ یا بازاریابی خود را تعیین نمائید.

اگر بسته‌بندی خاصی را برای محصولاتتان طراحی کرده‌اید و دوست دارید که محصولاتتان با بسته‌بندی مورد نظرتان به دست مشتری برسد، بهتر است که روش FBM را انتخاب نمائید. هزینه‌های بسته‌بندی و ارسال نیز روی انتخاب روش مناسب برای همکاری در فروش آمازون تاثیرگذار است.

برای انتخاب بهترین روش برای فروش کالاهایتان در آمازون باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید و با توجه به اهدافی که ترسیم کرده‌اید، روش مناسب را انتخاب کنید. بنابراین، نمی‌توان برای همه فروشندگان آمازون یک نسخه را پیشنهاد داد.

فروش در سایت آمازون به روش FBM در 6 مرحله

حالا که با روش‌های فروش کالا در آمازون آشنا شدید و نکاتی را در مورد بازگشایی حساب فروشندگی در سایت آمازون آموختید، نوبت به ارئه مرحله به مرحله فروش در آمازون به روش‌های FBM و FBA می‌رسد. ابتدا به سراغ روش FBM یعنی روش ارسال محصول با مسئولیت فروشنده می‌رویم. مراحل فروشندگی در آمازون به روش FBM عبارت است از:

1- کالایی که می‌خواهید در سایت آمازون بفروشید، انتخاب کنید

این کالاها می‌توانند محصولاتی که خودتان تولید کردید یا کالاهای دست دومتان باشد. در این مرحله دقت داشته باشید که کالای مد نظرتان، در لیست محصولات ممنوعه آمازون قرار نداشته باشد. برخی از محصولاتی که نمی‌توانید آن‌ها را در سایت آمازون به فروش برسانید، عبارت هستند از:

روغن نارگیل
روغن ماهی
امگا3
فانوس LED
باندهای مقاومتی ورزشی
ملاقه سیلیکونی
بطری آب
سرم ویتامین C

هم‌چنین برای انتخاب محصول مورد نظرتان برای فروش در آمازون، باید به مواردی توجه کنید. برخی از این موارد عبارت هستند از:

محصولاتی که احتمال زیادی برای برگشت خوردن آن‌ها وجود دارد

محصولاتی که هزینه ارسال آن با آمازون زیاد است

محصولانی که تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود ندارد

محصولاتی که رقابت زیادی برای فروش آن‌ها وجود دارد

محصولاتی که حاشیه سود کمی دارند

محصولاتی که به مجوزهای خاصی نیاز دارند

محصولاتی که شکنندگی بالایی دارند

محصولاتی که رنگ‌بندی و سایزبندی دارند

2- پلتفرم آمازون در کشور مورد نظرتان را انتخاب نمائید

بسته به اهداف کسب و کار و بازاریابی‌تان می‌توانید پلتفرم آمازون کشورهای مختلف را برگزینید.
اگر در کشوری زندگی می‌کنید که آمازون در آن کشور فعالیت دارد و دارای سایت است و برای فروش محصول در آمازون تازه‌وارد هستید، بهتر است فروش محصولاتتان را در سایت آمازون مخصوص کشور خود آغاز نمائید.
اگر سایت آمازون آمریکا را برای فروش محصولاتتان انتخاب نمائید ولی در خارج از آمریکا زندگی می‌کنید، باید EIN یا شماره شناسایی کارمندی دریافت کنید.

3-حساب کاربری شخصی خود را موقتا باز کنید

در این مرحله، حساب کاربری انفرادی یا individual به صورت موقت باز می‌کنید و پس از آن‌که حسابتان به حساب کاربری حرفه‌ای یا professional تبدیل شد، می‌توانید بدون محدودیت کالاهایتان را به فروش برسانید.

زمانی گزینه فروشنده انفرادی را مورد انتخاب قرار دهید که می‌خواهید به عنوان یک فروشنده انفرادی، محصولتان را در آمازون به فروش برسانید تا هزینه‌ای در حدود 40 دلار را که برای حساب حرفه‌ای دریافت می شود، نپردازید.
برای ایجاد کردن حساب فروشنده در آمازون، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به سایت sellecentral.amazon.com  بروید و روی گزینه ’register now’ کلیک کنید
  2. نوع حساب فروشنده خود را انتخاب نمائید (individual یا professional)
  3. ایمیلتان را وارد کنید و گزینه Create a new account را برگزینید
  4. اطلاعات فردی‌تان را وارد نمائید و رمز عبور دلخواهتان را ایجاد کنید
  5. نام کسب و کارتان یا نام خودتان را وارد کنید و پس از مطالع توافق‌نامه آمازون، با آن اعلام موافقت کنید
  6. اطلاعات کسب و کارتان را وارد کنید تا ربات نبودن خودتان را به آمازون ثابت کنید!
  7. اطلاعات مالی و شماره حسابتان را وارد نمائید
  8. حساب فروشندگی شما در آمازون ایجاد شد

4- کالای مورد نظرتان را برای فروش به سایت آمازون اضافه کنید

در این مرحله، باید کالاهایی را که برای فروش در سایت آمازون در نظر گرفته‌اید، به صفحه خود در سایت آمازون اضافه نمائید تا کالایتان برای فروش در دسترس مشتری‌ها قرار بگیرد.
برای این‌که محصول خود را به سایت آمازون بیفزائید، باید وارد Seller Central شوید و از تب Inventory گزینه Add a Product را انتخاب نمائید. پس از انتخاب این گزینه، از شما خواسته می‌شود که یا نام محصول مورد نظرتان را وارد کنید یا یک صفحه محصول جدید ایجاد کنید.
اگر محصولی که برای فروش در سایت آمازون انتخاب کرده‌اید، در آمازون موجود باشد، با وارد کردن اسم محصول در فیلد مربوطه، آن را پیدا می‌کنید. اما اگر تاکنون نام محصولتان در لیست آمازون ثبت نشده است، باید با انتخاب گزینه Add a New Listing، محصول جدیدی را در آمازون ایجاد نمائید.

5-برای محصولتان بازاریابی و تبلیغ کنید

حالا وقت انجام بازاریابی، تبلیغات و جذب مشتری‌های بین‌المللی به سمت کالایتان است. سعی کنید با انجام بازاریابی هدفمند، مخاطبان هدفتان را به سمت محصولتان بکشانید. با پیاده‌سازی راهکارهای بازاریابی مختلف مانند دیجیتال مارکتینگ می‌توانید طیف وسیعی از مشتری‌ها را با محصولاتتان آشنا کنید.
اگر حساب فروشندگی حرفه‌ای آمازون را انتخاب کرده باشید، به بخش Advertisement دسترسی دارید و می‌توانید کمپین تبلیغاتی مورد نظرتان را اجرایی کنید.

6-سفارش‌ها را به دست مشتری‌ها برسانید

به عنوان مرحله نهایی فروش کالایتان در آمازون، نوبت به ارسال محصولاتتان به مشتری‌ها برسد. با توجه به روش فروش محصولی که انتخاب کرده‌اید، می‌توانید وظیفه ارسال سفارش‌ها را خودتان به عهده بگیرید یا آن را به آمازون واگذار کنید.

اگر سفارشی را برای محصولات خود در آمازون دریافت کنید، نوتیفیکیشن سفارش جدید را در صفحه اول خود مشاهده می‌کنید. با نصب اپلیکیشن Seller Central نیز می‌توانید از اعلان‌های سفارشات مطلع شوید.

نکته‌ای که باید در ارسال سفارش‌هایی که از مشتری‌ها در سایت آمازون دریافت می‌کنید، مورد توجه قرار دهید، این است که صبر کنید تا سفارش‌هایتان از وضعیت Pending یا معلق به حالت Unshipped تغییر کند تا خیالتان از نهایی شدن سفارش راحت شود.

در بعضی از مواقع، ممکن است آمازون به برخی از دلایل، وضعیت معلق سفارشتان را به حالت کنسل تغییر دهد و سفارش را لغو کند.

اگر سفارشتان در وضعیت Unshipped قرار گرفت، با کلیک روی این گزینه، به بخش سفارش‌های منتظر ارسال وارد می‌شوید. حالا پس از انتخاب گزینه Confirm Shipment، انتخاب حامل مربوطه و وارد کردن کد رهگیری آن، عملیات را تایید و ذخیره نمائید.

در سایت آمازون این امکان را دارید که از قبل، هزینه ارسال را برای محصولاتتان تعیین نمائید. در قسمت Shipment Templates یا قالب حمل و نقل حساب فروشندگی خود در آمازون می‌توانید حامل‌های مختلف را برای مناطق جغرافیایی متفاوت انتخاب نمائید.

هزینه ارسالی که برای کالایتان در نظر گرفته‌اید، در زمان ثبت سفارش برای مشتریان قابل مشاهده است و مشتری‌ها با توجه به این هزینه، محصول مورد نظرشان را سفارش می‌دهند. بنابراین، باید در تعیین هزینه ارسال کالاهایتان، محاسبات دقیقی انجام دهید تا هم از رقیبانتان جا نمانید و هم حاشیه سود مناسبی را نصیب خود بکنید.

برای ساخت تملپیت حمل و نقل خود یا نحوه ارسال کالا به مشتری، باید وارد قسمت تنظیمات صفحه خود در آمازون شوید و گزینه Shipping Setting را مورد انتخاب قرار دهید. با انتخاب گزینه Create New Shipping Template، نام قالب حمل و نقل مورد نظرتان را بنویسید و آن را تایید نمائید. مثلا نام قالبی که انتخاب کردید، می‌تواند Germany Post- Express باشد.

حالا هزینه‌های مرتبط با ارسال کالا را با توجه به ویژگی‌هایی مانند وزن، قیمت و واحد محصول تعیین می‌کنید و تنظیماتتان را ذخیره‌ می‌نمائید.

حالا در بخش Product Inventory به قسمت Edit کالای مورد نظر بروید . تمپلیتی را که ایجاد کردید، برای آن محصول انتخاب نمائید و عملیاتتان را ذخیره کنید. پس از انجام این کار، هر کسی که کالای مورد نظر را سفارش دهد، هزینه ارسال جدیدی که برای آن کالا تعیین کردید، مشاهده می‌کند.

فروش FBA در آمازون

پس از آشنایی با همکاری در فروش آمازون به روش FBM، نوبت به آشنایی با فروش کالا به روش FBA در سایت آمازون می‌رسد. در این روش، وظیفه بسته‌بندی کالاها و ارسال آن‌ها برای مشتریان بر عهده آمازون است و برای فروش محصولاتتان در آمازون باید فرایند کمی متفاوت‌تر از فروش به روش FBM را طی کنید. در ادامه مراحل فروش کالا در آمازون را آموزش می‌بینید.

1.حساب فروشندگی حرفه‌ای خود را در آمازون باز کنید

مراحل بازگشایی حساب فروشندگی‌تان در آمازون مشابه روش FBA است؛ با این تفاوت که در فروش به روش FBM، باید حساب فروشندگی حرفه‌ای را انتخاب نمائید تا بتوانید مسئولیت‌های بسته‌بندی و ارسال کالای خود بر عهده آمازون قرار دهید.

2. صفحه محصولتان را در سایت آمازون ایجاد کنید

برای این که صفحه محصول مورد نظرتان را در آمازون ایجاد کنید و بتوانید با روش FBA به فروش کالا در آمازون اقدام کنید، باید مراحل زیر را پست سر بگذارید:

  • به بخش Seller Central سایت آمازون بروید
  • وارد قسمت Inventory شوید و از این نوار، گزینه Add a Product را انتخاب نمائید
  • حالا گزینه Create a New Product Listinig را انتخاب کنید
  • در مرحله بعد، دسته‌بندی کالایی که برای فروش در نظر گرفته‌اید، برگزینید

 

3. کد UPC بخرید

برای این‌که کالایتان را به روش FBA در آمازون به فروش برسانید، به بارکدی نام کد UPC نیاز دارید. برای دریافت این بارکد، باید به بخش SpeedyBarcode مراجعه کنید و تمام مراحل مورد نیاز را تکمیل نمائید.
فولدر حاوی محتوا را باز کنید و در محلی که به بارکد مربوط است، شماره را وارد نمائید. حالا محصول را ذخیره کنید و در سمت راست نام کالا، گزینه edit را انتخاب کنید. اکنون به قسمت Edit inventory بروید و روی Change to Fulfilled by Amazon و سپس روی Convert Only کلیک کنید.
کمی منتظر بمانید. اکنون صفحه را رفرش کنید. حالا محصول مورد نظرتان به صورت FBA درآمده است و می‌توانید کالایتان را با مسئولیت آمازون به دست مشتری‌ها برسانید.
حالا با کلیک روی گزینه Print Item Labels به پیش می‌روید و بارکد آمازون FBA را به دست می‌آورید. می‌توانید این بارکد را روی بسته‌ندی محصول خود قرار دهید.

4. پلن ارسال FBA را ایجاد نمائید

یکی از فرصت‌هایی که شرکت آمازون در اختیار فروشندگان خود قرار می‌دهد، این است که پس ار ارسال محصول خود به آمازون، می‌توانید از پیشنهاد ارسال دو روزه Prime Shiping بهره ببرید.
پس از آماده‌سازی صفحه محصول، باید اطلاعاتی را در مورد تعداد محصولاتی که باید وارد انبار آمازون شود، وارد نمائید. برای این کار، وارد قسمت edit می‌شوید و گزینه Send/Replenish Inventory را انتخاب می‌نمائید. هم‌چنین با انتخاب Case-packed products، تعداد بالایی از یک کالا را در قالب یک بسته‌بندی بزرگ به انبار شرکت آمازون ارسال می‌کنید.
اگر می‌خواهید انواع مختلفی از یک محصول را در بسته‌بندی بزرگی به آمازون ارسال کنید، باید Individual Products را انتخاب نمائید.

به عنوان گام بعدی، باید قسمت from Ship را پر کنید. هم‌چنین باید آمازون را در جریان قرار دهید که در هر کارتن، چند واحد محصول را به انبار ارسال می‌کنید و تعداد کارتن‌هایی که می‌فرستید، چند تاست.
در ادامه، در صورتی که کالاهایتان جزء دسته‌بندی کالاهای خطرناک به حساب نیاید، برگه معافیت یا Exemption Sheet را دانلود و پر می‌کنید و در قسمت مربوطه آپلود می‌نمائید.
پس از انجام این مراحل، آمازون از شما می‌پرسد که آیا آماده‌سازی محصول لازم است؟ برای پایخ به این سوال، گزینه No را انتخاب می‌کنید. در ادامه از شما پرسیده می‌شود که چه کسی روی محصولات برچسب می‌زند؟ که باید گزینه merchant را برگزینید.

5. محصولاتتان را برای ارسال به آمازون FBA آماده سازی کنید

حالا نوبت به انتخاب روش ارسال محصولات به آمازون می‌رسد. روی گزینه Small Parcel Delivery کلیک می‌کنید. اگر می‌خواهید که محصولاتتان از خانه به آمازون فرستاده شود، از سرویس‌های حمل و نقل FedEx ،UPS و DHL استفاده نمائید.
اگر محصولات خود را از خانه ارسال می‌کنید، باید آدرس خانه‌تان را به عنوان آدرس برگشت تعیین کنید. زمانی که محصولتان را به آمازون ارسال می‌کنید، یک شماره ردیابی را از جانب شرکت آمازون دریافت می‌کنید. به ازای هر بسته‌ای که می‌فرستید، یک کد مجزا به دستتان می‌رسد. این شماره‌های پیگیری را در داشبورد فروشندگی آمازون قرار دهید.

فروش محصول خود در آماون

6. حالا فروش محصول خود را در آمازون شروع کنید

تبریک! همه شرایط مهیا شد که فروش در سایت آمازون را شروع کنید. اما تازه کارتان شروع شده است و باید همه تلاش خود را برای بازاریابی و تبلیغات محصولتان به کار بگیرید تا به بالاترین میزان فروش دست پیدا کنید.
با طراحی یک استراتژی بازاریابی اصولی می‌توانید طیف وسیعی از مشتری‌ها را به سمت محصولتان بکشانید و سود بالایی را از فروش در سایت آمازون به جیبتان واریز نمائید!

حواستان به خط قرمزها باشد!

باز کردن حساب در آمازون نکات خاصی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید تا بتوانید یک فروش موفق را تجربه کنید. پس باید مراقب باشید که از خط قرمزهای افتتاح حساب در آمازون عبور نکنید. در ادامه به این نکات اشاره می‌شود.

از ایران حساب باز نکنید

ایران از جمله کشورهایی است که در لیست تحریم‌های آمازون قرار دارد؛ بنابراین نباید از ایران در آمازون افتتاح حساب کنید.

چند حساب همزمان را در آمازون باز نکنید

نکته دیگری که باید در گام‌های اول فروشندگی در آمازون به آن توجه کنید، این است که بیش از یک حساب همزمان را در آمازون ایجاد نکنید و فعالیت‌های خود را روی یک حساب مشخص به انجام برسانید.

حساب فروشندگی آمازون خود را از طریق VPS باز نکنید

به عنوان یکی دیگر از مسائل در افتتاح حساب فروشندگی در آمازون، توجه داشته باشید که از طریق سرور مجازی یا VPS به بازگشایی حسابتان اقدام نکنید. البته می‌توانید تحت نظر یک متخصص و با راهنمایی‌های او، از طریق VPS حسابتان را در آمازون بازگشایی کنید.

با مدارک جعلی به افتتاح حساب در آمازون اقدام نکنید

باز کردن حساب فروشندگی آمازون با مدارک جعلی، برایتان خیلی خطرناک است! اگر با مدارک جعلی در آمازون حساب باز کنید و حسابتان مسدود شود، دیگر به هیچ وجه نمی‌توانید در آمازون حساب باز کنید.

نمی‌توانید با مدارک شخصی خودتان و حساب بانکی شخص دیگری، در آمازون حساب ایجاد کنید

همه مدارک مورد نیاز برای بازگشایی حساب در آمازون از جمله مدارک شخصی و حساب بانکی باید به نام خودتان باشد که بتوانید یک افتتاح حساب موفقیت‌آمیز داشته باشید.

چرا باید فروش در آمازون را تجربه کنید؟

اگر هنوز برای فروش محصولاتتان در آمازون تردید دارید، مزیت هایی فروش در این بازار بین المللی را مطالعه کنید تا با خیالی راحت تصمیم گیری کنید.

یک حقیقت غیرقابل چشم‌پوشی در مورد آمازون وجود دارد: آمازون واقعا بزرگ است! در واقع، 400-350 میلیون مشتری در ماه، آمازون را به فروشگاه‌های دیگر ترجیح می‌دهند. در سال 2019، آمازون گزارش کرد که مشاغل کوچک و متوسط، حدود 4000 کالا در هر دقیقه فروخته‌اند.

با توجه به این آمار، کوچک‌ترین کاری که باید برای کسب و کار خود انجام دهید، فهرست کردن کالاهایتان در این فروشگاه است. آمازون یک کانال فروش بسیار جذاب برای بازرگانان دنیای مدرن است. در ادامه مطلب، به مزایای فروش کالا در این پلتفرم آنلاین خواهیم پرداخت.

1. فروش بیشتر

هر ماه، میلیون‌ها مشتری فعال از آمازون بازدید می‌کنند که به دنبال خرید محصولات موردنیازشان هستند.

اعداد دروغ نمی‌گویند! سال 2019 برای آمازون با کسب بیش از 280.5 میلیارد دلار درآمد، به پایان رسید. آمازون واقعا فروشگاه شماره 1 برای اکثر خریداران است!

هر فروشنده‌ای با فهرست کردن محصولات خود برای فروش در آمازون، به صورت خودکار اعتبار و اعتماد مورد نیازش را به دست می‌آورد؛ زیرا کاربران به احتمال زیاد محصول مورد نیاز خود را از آمازون می‌خرند؛ نه از وبسایت فروشگاهی که هرگز نام آن را نشنیده‌اند.

خدمات عالی آمازون، بسیاری از مشتریان را به خرید محصولات از آن‌ها ترغیب می‌کند. مشتریان، احتمالاً قبلاً تجربه خوبی از خرید در آمازون داشته‌اند. بنابراین فروشگاه شما به طور خودکار از اعتبار آن سود خواهد برد.

در کشورهایی که در آن‌ها خرید آنلاین هنوز مورد توجه قرار نگرفته است، اکثر مشتریان به آمازون نسبت به هر فروشگاه آنلاین دیگری اعتماد بیشتری دارند.

آمازون به یک نام آشنا تبدیل شده است. به خصوص اکنون که چند صد میلیون دستگاه الکسا در سراسر جهان فروخته شده است و این امکان برای مردم وجود دارد که خریدهای خود را به صورت صوتی انجام دهند.

2. جذب مشتریان بیشتر

صحبت از فروش بیشتر شد. آمازون می‌تواند به شما در ایجاد یک «پایگاه مشتری» قدرتمند کمک کند. هنگامی که خریداران به آمازون می‌روند، تمرکز آن‌ها معمولاً روی یافتن محصولات است تا یک فروشگاه خاص.

اما این موضوع می‌تواند به نفع شما باشد. مزیت این است که مردم وقتی با محصولاتی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند برخورد می‌کنند، فروشگاه شما را کشف می‌کنند.

وقتی آن‌ها اولین محصول را از شما خریداری کردند، آینده در دستانتان است. اگر تجربه خوبی به آن‌ها بدهید، به احتمال زیاد بازخواهند گشت و دوباره آ‌ن‌ها را خواهید داد! مشتربان را با خدمات شگفت‌انگیز جذب کنید و کاربران آمازون را به مشتری ثابت خود تبدیل کنید.

3. گسترش کسب و کار در سطح جهانی

از آن‌جایی که آمازون یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین پلتفرم‌های خرید و فروش در جهان است، شروع کسب و کار در آن‌جا بسیار آسان خواهد بود.

درحالی که آن‌ها فقط در 13 کشور وب‌سایت راه‌راه‌ندازی کرده‌اند، اما به بیش از 100 کشور در سراسر جهان کالا ارسال می‌کنند. حتی هزینه حمل و نقل مثلا از آمازون ترکیه تا مقصد ایتالیا، به عهده خریدار است.

استفاده از آمازون برای گسترش کسب و کار در سطح جهانی، در مقایسه با اکثر سیستم‌های فروش آنلاین بسیار آسان‌تر است.

برخی فروشگاه‌ها یا حتی افزونه‌های فروشگاه‌ساز وردپرس، از شما می‌خواهند که یک صفحه فروشگاهی اختصاصی برای هر زبان ایجاد کنید. انجام این‌کار زمان بسیاری می‌برد و ما حتی نمی‌دانیم محصولی که داریم، در کشوری که به زبان آن وبسایت می‌سازیم، چقدر خواهد فروخت.

با آمازون، هر فروشنده‌ای می‌تواند بازارهای مختلف را به سرعت آزمایش کند و بداند که آیا محصولاتش برای مخاطبان جهانی، جذاب هستند یا خیر. آمازون در این مورد بار سنگینی را از روی دوش فروشنده بر می‌دارد.

4. بازارایابی ارزان!

آمازون در حال حاضر، روزانه میلیون‌ها مشتری را به وب‌سایت خود می‌کشاند و شما با شروع به فروش در آمازون، به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

بسته به جایگاهتان و میزان شلوغی بازار، می‌توانید از همان روز اول، بدون هیچ تلاش و بازاریابی قابل توجهی شروع به فروش کنید. از آن‌جایی که وب‌سایت آمازون از موتور جستجوی داخلی خود بهره‌مند است، خریدارانی که به دنبال محصولاتی هستند که شما ارائه می‌دهید، به‌راحتی می‌توانند شما را پیدا کنند.

البته، باید بدانید که برای فروش در آمازون رقابت شدید است و باید خود را از دیگران متمایز کنید. حضور منظم و نظارت اصولی روی فروشگاه، به شما کمک می‌کند که در میان دیگر فروشندگان این پلتفرم خوش بدرخشید.

هر تلاشی که برای تکمیل لیست محصولاتتان انجام دهید، این پتانسیل را دارد که واقعاً جواب دهد! با این حال، به هیچ وجه منظور ما این نیست که از تبلیغات در آمازون چشم‌پوشی کنید. این کار حتی به شما در موتورهای جستجو نیز اعتبار می‌بخشد.

5. بی‌نیازی از داشتن انبار

آمازون بیش از 175 مرکز دریافت محصول در سراسر جهان دارد. با استفاده از خدمات شرکت ماناشهد می‌توانید تمام محصولات خود را به صورت عمده به آمازون ارسال کنید. آن‌ها محصولات شما را ذخیره، بسته‌بندی می‌نمایند و برای مشتریانتان ارسال می‌کنند. فروش کالا در آمازون، هیچ‌گاه به این راحتی نبوده است!

مزیت اصلی این است که مجبور نیستید درگیر حمل و نقل محصولات باشید. بنابراین می‌توانید روی مدیریت سایر کارهای مهم در تجارت خود تمرکز کنید و در عین حال، شاهد افزایش سفارشاتتان باشید. برای بهره‌مندی از این مزیت، باید روش FBA فروش در آمازون را انتخاب کنید.

فروش کالا در آمازون با ماناشهد

سپردن عملیات فروش کالا در آمازون به شرکت‌های مدیریت صادرات، آخرین نکته‌ای است که باید برای تجارت در این کشور به آن توجه کنید. اگر تجربه کافی را در زمینه مدیریت صادرات یا فروش کالا در سایت آمازون ندارید و یا نمی‌خواهید خودتان را درگیر فرایند فروش و صادرات محصولاتتان کنید، می‌توانید شرکت مدیریت صادرات ماناشهد را برای انجام کلیه عملیات فروش کالا در سایت آمازون  انتخاب نمائید.

ماناشهد بسترهای لازم را برای فروش محصولاتتان در فروشگاه‌های بین‌المللی آمازون و علی بابا فراهم می‌کند و شرایط را برای جذب مشتری‌ از سراسر دنیا ایجاد می‌نماید تا بتوانید در کنار مشتری‌های ایرانی، با جذب مشتری‌های بین‌المللی، درآمد دلاری به دست آورید.

 مشاوره رایگان فروش در آمازون بگیرید

سوالات متداول

1- آیا می‌توانیم از ایران، در آمازون فعالیت داشته باشیم؟

بله. شرکت‌هایی در ایران هستند که این کار را برایتان انجام می‌دهند. شرکت ماناشهد بسترهای لازم را برای فروش محصولاتتان در فروشگاه‌های بین‌المللی آمازون و علی بابا فراهم می‌کند و شرایط را برای جذب مشتری‌ از سراسر دنیا ایجاد می‌نماید تا بتوانید در کنار مشتری‌های ایرانی، با جذب مشتری‌های بین‌المللی، درآمد دلاری به دست آورید.

2- فروش کالا در آمازون چه مزایایی دارد؟

برخی از مزایای فروش در آمازون عبارتند از: 1- فروش بیشتر 2- گسترش کسب و کار در سطح جهانی 3- بازاریابی ارزان 4- بی‌نیازی از داشتن انبار

3- چند روش برای فروش کالا در آمازون وجود دارد؟

دو روش به نام‌های FBM و FBA. در روش اول، بسته بندی و ارسال کالا به عهده خودتان است اما در روش دوم، آمازون این کار را برای شما انجام خواهد داد.

4- نکات مهم شروع فروش در آمازون چیست؟

1- از ایران حساب باز نکنید. 2- فقط یک حساب ایجاد کنید. 3- از VPS استفاده نکنید. 4- از مدارک جعلی استفاده نکنید. 5- همه مدارک و حساب بانکی باید به نام خودتان باشد.

3.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *