فروش در علی‌بابا

فروش کالا در علی بابا، ورود به جامعه تاجران جهانی!

کسب درآمد دلاری می‌تواند کسب و کار شما را از این رو به آن رو کند و طعم جدیدی از تجارت را به شما بچشاند. اما برای این که دلارها را به سمت کسب و کارتان سرازیر کنید، چه راه‌هایی را پیش رو دارید؟

فروش کالا در بازارهای بین‌المللی مانند علی بابا و آمازون، از روش‌هایی است که می‌تواند شما را از داخل ایران، صاحب سودهای دلاری کند. اما چگونه می توانید این بازارهای جهانی را به محل سودآوری خود تبدیل کنید؟

با توجه به محدودیت هایی که برای حضور شرکت های ایرانی در عرصه های جهانی وجود دارد، فروش در علی بابا برای شرکت‌های ایرانی نیازمند انجام اقدام های خاصی و به کار بردن تکنیک هایی است. اما جای نگرانی وجود ندارد! این‌جاست که ماناشهد به داد شرکت‌های ایرانی می‌رسد!

Alibaba

نحوه فروش کالا در علی بابا

فروش در علی بابا، به 3 بخش مهم تقسیم می‌شود که برای کسب موفقیت، باید تک تک اجزای آن‌ها رعایت شوند. این سه بخش عبارتند از:

  • شروع فروش
  • مدیریت اکانت
  • گسترش کسب و کار

شروع فروش

در صورتی که قصد فعالیت داشته باشید، به عنوان یک فروشنده Alibaba.com شناخته خواهید شد و چیزی که به دست می‌آورید، بسیار فراتر از ویترین در بازار جهانی است.

با شروع همکاری در «فروش علی بابا»، صاحب یک پلفترم آنلاین عمده فروشی خواهید شد که به صورت End-To-End رمزنگاری شده است و این‌جاست تا کسب و کار شما را رشد دهد و شما را در خدمت‌رسانی به مشتریانتان یاری کند. در این بخش، نحوه تبدیل شدن به یک فروشنده علی‌ بابا را توضیح خواهیم داد.

1. ساخت حساب کاربری

به‌عنوان یک فروشنده جدید، بسته به کشوری که کسب‌وکارتان در آن قرار دارد، ممکن است چندین نوع بسته/ طرح فروش داشته باشید.

برای شروع، مراحلی ساده را برای ساخت حساب کاربری طی می کنید و هم‌چنین، با گرفتن تاییدیه برای حساب خود، اعتماد مشتریان را جلب خواهید کرد. در ضمن، این انتخاب را دارید که یک مدیر اختصاصی برای حسابتان در اختیار بگیرید که در این فرآیند به شما کمک کند.

2. ثبت محصولات

باید تمام محصولات کاتالوگ خود را به فروشگاه اضافه کنید. داشتن محصولات بیشتر در فروشگاه، شانس شما را برای نمایش در نتایج جستجوی مشتریان افزایش می‌دهد؛ یعنی به طور بالقوه در معرض دید بیشتری قرار خواهید گرفت و در نتیجه، مشتریان بیشتری را بری خود تضمین خواهید کرد.

می‌توانید محصولاتتان را به صورت جداگانه بارگذاری کنید، یا به سادگی و با استفاده از ابزار آپلود انبوه، این‌کار را انجام دهید.

وقتی محصولات خود را پست کردید، سیستم علی‌ بابا با استفاده از هوش مصنوعی فهرست‌ بندی‌های مختلفی را بر اساس نحوه عملکرد الگوریتم خود و آن‌چه مشتریان در سایت جستجو می‌کنند، پیشنهاد می‌دهد.

3. ساخت ویترین

در Alibaba.com، شما یک فروشگاه چندصفحه‌ای دارید که به طور کامل، به کسب و کار شما اختصاص داده شده است.

در آن‌جا می‌توانید یک هویت دیجیتال منحصر به فرد ایجاد کنید و با این‌کار، به برند خود کمک خواهید کرد تا کالاهای خود را معروف کند. راه‌اندازی ویترین فروشگاه، آسان و بدون نیاز به مهارت‌های کدنویسی یا طراحی خواهد بود.

ویترین یک دارایی قدرتمند است؛ زیرا مشتریان از هر کجای دنیا می‌توانند آن را پیدا کنند و برند و محصولات شما را به 18 زبان مختلف که توسط علی بابا به صورت خودکار ترجمه شده است، ببینند.

4. پاسخ به سوالات

گام بعدی همکاری در «فروش علی بابا»، پاسخ به سوالات مخاطبانتان است. پس از فهرست کردن محصولاتتان، خریداران بالقوه شروع به پرسیدن سوال از شما خواهند کرد. علی بابا به عنوان یک پلتفرم واقعی B2B، به شما امکان می‌دهد تا ارتباطتان با مشتریان خود را داشته باشید.

هر درخواستی که در عرض 4 ساعت به آن پاسخ داده ‌شود، 30 درصد بیشتر احتمال دارد که به ادامه مکالمه برسد. بنابراین علی ‌بابا امکاناتی را مانند MyAliBaba و اپلیکیشن موبایل را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد تا این 4 ساعت را از دست ندهید.

چگونه اکانت فروش در علی بابا را مدیریت کنید؟

وقتی شروع به دریافت سوالات و سفارشات کردید، زمان آن است که فرآیند فروش خود را با ابزارهایی که به طور خاص برای کسب ‌و کارهای عمده فروشی B2B ساخته شده‌اند، بهینه کنید.

1. حفظ ارتباط با مشتریان

همان‌طور که اشاره شد، اگر ظرف چهار ساعت به پیام‌های کاربران پاسخ دهید، ب شانس این را بیشتر می کنید مکالمه ادامه کند و با خریدار بالقوه، تعامل بیشتری داشته باشید.

برای شکار همه پیام‌هایی که به شما ارسال می‌شود، بهتر است اپلیکیشن AliSupplier را در گوشی خود نصب کنید. به این ترتیب، هر زمانی که پیام‌های جدیدی از سوی کسب‌ و کارهای علاقه‌مند دریافت کنید، بلافاصله متوجه خواهید شد.

دانلود اپلیکیشن AliSupplier برای اندروید

دانلود AliSupplier برای آی او اس

2. پرورش رابطه

برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های B2B، علی بابا از شما می‌خواهد که با مشتریانتان تعامل داشته باشید و کنترل رابطه بین مشتری خود را در اختیار بگیرید. یعنی به اطلاعات خریداران بالقوه و هم‌چنین اطلاعات تماس آن‌ها دسترسی دارید.

بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای ماندن در تماس، پیشنهاد معاملات و علاقه‌مند نگه داشتن آن‌ها و بازگشتشان برای کسب اطلاعات بیشتر، استفاده کنید.

3. بهینه سازی فروش

با تجزیه و تحلیل داشبورد داده‌های عمقی خود، موراد مهمی را در بهینه سازی فروش کالا در علی بابا و نشان دادن خودتان به مشتریان بیشتر، در اختیار خواهد داشت.

برخی از داده‌های عمقی عبارتند از:

  • حجم کلیک
  • هزینه
  • میانگین هزینه برای کلیک
  • رشد کاربران
  • نرخ بازدید از فروشگاه
  • درخواست‌ها و
  • سفارش‌ها.

این سیستم، هم‌چنین پیشنهاد‌هایی را بر اساس روندهای موجود در حسابتان، به شما ارائه می‌دهد.

پله های پیشرفت را به سرعت طی کنید!

حالا که حساب خود را راه‌اندازی کرده‌اید، سفارش‌هایی را دریافت می‌کنید و برای همکاری در فروش علی بابا آماده شدید، نوبت به این می‌رسد که کسب و کارتان را رشد دهید و خودتان را به مخاطبانتان بنمایانید!

با استفاده از ابزارهای بازاریابی برای افزایش آگاهی و فروش، می‌توانید کسب‌ و کار خود را به سطح بالاتری ببرید و رشد فروش در علی بابا را تجربه کنید. برخی از اقداماتی که می‌توانید در این زمینه به انجام برسانید، عبارت هستند از:

1. دقت به کلمات کلیدی

از مجموعه ابزارهای تبلیغاتی استفاده نمائید تا روی مخاطبان خود تمرکز کنید و در معرض دید علاقه‌مندترین خریداران قرار بگیرید. بر اساس جغرافیا، تاریخچه کلیک و موارد دیگر، هدف‌گذاری خود را انجام دهید.

2. چینش حرفه‌ای ویترین

با چینش حرفه‌ای ویترین، محصولاتتان تا 43 درصد بیشتر در معرض دید قرار خواهند گرفت. محصولاتی را که می‌خواهید در فروشگاه شما و نتایج جستجو برجسته‌تر باشد، انتخاب کنید. می‌توانید از پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی علی بابا نیز استفاده کنید. این کار فروش در علی بابا را تا سطوح بالایی ارتقا می‌دهد.

3. حضور در نمایشگاه‌های تجاری آنلاین

نمایشگاه‌های تجاری اکنون در بستر دیجیتال برگزار می‌شوند و مکانی ایده‌آل، برای نمایش محصولات مختلف به خریداران علاقه‌مند و با انگیزه هستند. به عنوان سخنران یا غرفه‌دار، به نمایشگاه‌های تجاری آنلاین بپیوندید تا به مخاطبان زیادی در رسانه‌های اجتماعی علی بابا دسترسی پیدا کنید.

برای فروش کالاهایتان در علی بابا تنها نیستید!

فروش در علی بابا فعالیتی پرسود در تجارت و کسب و کار آنلاین است. اما بنابر تحریم‌ها و محرومیت ایرانیان از دسترسی به پلتفرم‌های جهانی، مسیر فعالیت در این بازار‌ها ناشناخته و احتمالا ترسناک است. پس برای همکاری در فروش علی بابا باید چه کار کنید؟!

ماناشهد شما را مستقیما از درب انبارتان به سمت گاوصندوق دلار خواهد برد و پس از کسب سود و درآمد، مجددا در مقابل انبار پیاده خواهد کرد!

ما مرحله به مرحله همراه با شما هستیم. همین حالا درخواست فروش در علی بابا را ثبت کنید تا مدیریت تمام یا بخشی از فرایند فروش کالاهایتان در علی بابا را به شرکت مدیریت صادرات ماناشهد بسپارید.

اگر کالای شما قابلیت صادراتی شدن دارد، برای فروش کالا در علی بابا تنها کافی است که از طریق تماس با ماناشهد، بازار کالای خود را گسترش داده و با استفاده از این پلتفرم بزرگ بین المللی، دیده شوید.

کارشناسان و متخصصان ما در ماناشهد با شناخت بازار و سلیقه مشتری از ابتدای انتخاب محصول تا دستیابی شما به سود نهایی در کنار شما خواهند بود. فروش کالا در علی بابا و ارتباط با مشتری های گوناگون بین المللی می تواند سود بسیاری را برای شرکت های ایرانی به ارمغان بیاورد.

خدمات دیگر ماناشهد را هم بشناسید

اما خدمات ماناشهد فقط به فراهم کردن امکان فروش کالا در علی بابا برای شرکت های ایرانی محدود نمی شود. شرکت ماناشهد امیران به عنوان یک شرکت مدیریت صادرات ، طیف وسیعی از خدمات مرتبط با واردات و صادرات را پوشش می دهد. برخی از این خدمات عبارت هستند از:

  • شناسایی و تحقیقات بازار و بازاریابی محصول
  • بررسی کیفی و کمی محصول و آماده سازی آن برای قرارگیری در بازار هدف
  • مدیریت توزیع محصول تا رسیدن به انبارهای علی بابا
  • مشارکت و همکاری در ارسال و ترخیص محصولات
  • قیمت گذاری محصولات
  • خدمات حمل و نقل
  • اخذ ضمانت نامه ها و بیمه نامه های صادراتی
  • پیگیری امور گمرگی
  • خدمات انبارداری در بازارهای هدف
  • مدیریت پرداخت ها و تعهدات طرفین
  • تبادلات ارزی

می توانید تمام فرایند صادرات کالای خود یا بخشی از آن را به شرکت ماناشهد بسپارید. با این کار می توانید تمرکز خود را روی بخش های دیگر کسب و کار خود قرار دهید و به واسطه درگیری زیادتان با امور مرتبط با صادرات، تمرکزتان روی فرایند تولید یا مدیریت کم نمی شود.

سوالات متداول

1- چگونه در علی بابا بفروشیم؟

فروش در علی بابا در طی فرآیندی با 4 مرحله انجام می‌شود. 1. ساخت حساب کاربری 2. ثبت محصولات 3. ساخت ویترین 4. پاسخ به سوالات کاربران

2- آیا می‌توان از ایران در علی بابا فعالیت کرد؟

بله. شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران به تولید کننده‌ها و شرکت‌های ایرانی کمک می‌کند تا محصولات خود را در بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان به فروش برسانند. اگر کالای شما قابلیت صادراتی شدن دارد، برای فروش کالا در علی بابا تنها کافی است که از طریق تماس با ماناشهد، بازار کالای خود را گسترش دهید و با استفاده از این پلتفرم بزرگ بین المللی، دیده شوید.

3- چگونه در علی بابا ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در این پلتفرم، به وب‌سایت Alibaba.com بروید. از قسمت بالای صفحه و سمت راست نوار جستجو، با کلیک روی گزینه Join Free به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد. در این صفحه، از منو کشویی بالای صفحه که در کنار لوگو علی بابا قرار دارد، زبان صفحه را به انگلیسی تغییر دهید و سپس فیلد‌ها را متناسب با سوالی که پرسیده‌اند، کامل کنید. در نهایت، روی گزینه Agree and Register کلیک کنید.

4- علی بابا چگونه کار می‌کند؟

علی بابا یک پلتفرم B2B است که تامین کنندگان را به صاحبین کسب و کار از سر تا سر جهان به یکدیگر می‌رساند. در این پلتفرم می‌توانید به عنوان تامین کننده، نیاز کسب و کارها را برطرف کنید و هم‌چنین به عنوان یک کسب و کار، نیازهای خود را با خرید از تامین کنندگان برطرف کنید.

5- چگونه وارد سایت علی بابا شویم؟

با مراجعه به وب‌سایت Alibaba.com و کلیک روی گزینه Sign In در سمت راست نوار جستجو، به صفحه ورود هدایت خواهید شد. از قسمت بالای صفحه جدید و سمت راست لوگوی علی بابا، زبان صفحه را انگلیسی کنید و اطلاعات ورود خود را در قسمت‌های خواسته شده وارد کنید. در صورتی که اطلاعات ورود ندارید، با توجه به پاسخ سوال متداول شماره 3، اقدام به ثبت نام کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *