فرش می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای صادرلات باشد چرا که علاوه بر پر سود بودن معاملات حاصل از صادرات فرش، این کالا نوعی نماد فرهنگی، هنری و صنایع دستی محسوب شده و در بازارهای بین المللی جایگاه ویژه ای دارد. یکی ازمواردی که صادرات فرش را حائز اهمیت می کند توجه به این نکته است که فرش ایرانی اکثرا در جهان شناخته شده و اثر بازارهای دنیا برای فرش، راگ یا اصطلاحا کارپت تقاضا دارند.

شرکت ماناشهد

شرکت ماناشهد با داشتن تیم متخصص و آشنایی با پتانسیل های صادراتی اقلام ذکر شده توانایی همراهی تامین کنندگان صادرات محور در حوزه ی فعالیتی خود از مرحله آشنایی و شناخت بازار تا رسیدن کالای شما به کشور هدف را دارد. همچنین شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را در آمازون یا علی بابا به فروش برسانید و در بازار های بین المللی با کالاهای مشابه خارجی به رقابت بپردازید. برای آشنایی با خدمات شرکت مدیریت صادرات مانا شهد و صادرات محصول مورد نظرتان به اروپا، فرآیند را دنبال کنید.

در ادامه می توانید به اطلاعات، پتانسیل صادراتی فرش و کدهای تعرفه آن که توسط متخصصان گروه صادراتی ماناشهد جمع آوری شده اند دست پیدا کنید و بازار کالای مورد نظر خود را بهتر ارزیابی کنید.

فرش در بازار جهانی با کد تعرفه یا HS CODE 57 شناخته می شود و متناسب با نوع و کاربرد آن به هر کدام از انواع فرش با ویژگی های متفاوت و جنس و نوع تار و پود آن کد تعرفه خاص تعلق می گیرد.

نمودار مقابل بیشترین میزان واردات فرش در جهان را به ترتیب بیشترین میزان واردات نشان می دهد:

بیشترین میزان واردات فرش در جهان
بیشترین میزان صادرات فرش در جهان

نقشه زیر بیشترین میزان صادرات فرش در جهان را نشان می دهد:

یکی از کدهای تعرفه در بازار جهانی برای فرش کد تعرفه یا HS CODE کلی 5703 می باشد. بیشترین میزان صادرات فرش از ایران در ساله های گذشته به کشورهای آمریکا، ایتالیا، امارات، ژاپن، سوئیس، فرانسه، کانادا، لبنان و انگلیس بوده است. میزان پتانسیل صادراتی فرش به اتحادیه اروپا معادل 37.9 میلیون دلار می باشد. همانطور که از گراف زیر بر می آید کشورهای دارای خط چین و خط های غیر ممتد مانند عراق و افغانستان بیشترین میزان پتانسیل صادراتی خود را استفاده کرده و دیگر ظرفیت صادراتی ندارند و به اصطلاح صادرات فرش به کشورهای دارای خط چین اشباع شده است.

بازارهای دارای بیشترین پتانسیل برای صادرات فرش ایران عراق، افغانستان و چین است. چین بیشترین اختلاف مطلق بین صادرات بالقوه و واقعی را از نظر ارزشی نشان می دهد و فضای تحقق صادرات بیشتر به ارزش 12.2 میلیون دلار را در اختیار شما می گذارد.

تامین کنندگان با بیشترین پتانسیل برای صادرات فرش به اتحادیه اروپا و غرب اروپا بلژیک ، هلند و ترکیه هستند. ترکیه بیشترین اختلاف مطلق بین صادرات بالقوه و واقعی را از نظر ارزشی نشان می دهد، و این امکان را برای تحقق صادرات اضافی به ارزش 409.3 میلیون دلار فراهم می کند. (منبع: Trade Map)