بلاگ

درباره آمازون وب سرویس چه می دانید؟

AWS بزرگترین نوآوری آمازون

چندی پیش خبر صدرنشینی ایلان ماسک در بین ثروتمندترین افراد دنیا منتشر شد. ولی این صدرنشینی برای ایلان ماسک دوام زیادی نداشت و خیلی زود جف بزوس دوباره مقام ثروتمندترین فرد جهان را کسب کرد. اما چه چیزی موجب که بزوس بتواند چنین ثروتی برای خود دست و پا کند؟! بخش تولید بخش زیادی از ثروت بزوس از طریق سایت پرطرفدار آمازون حاصل شده است. یکی از مهم ترین نوآوری های آمازون، آمازون وب سرویس یا AWS است. برای این که در مورد آمازون وب سرویس و خدماتش به بشریت بیشتر بدانید، همراه ما باشید!

آمازون وب سرویس چیست ؟

آمازون وب سرویس ابزار مناسبی برای قرارگیری اپلیکیشن های مختلف در فضای ابری است. هدف این سرویس آمازون توسعه محاسبات یا رایانش ابری است. رایانش ابری امروزه یکی از نیازهای اساسی کسب و کارهایی است که به دنبال فضای ذخیره سازی متغیر یا متناسب با تقاضا هستند. آمازون وب سرویس بر اساس نیاز مشتری، سطوح دسترسی متفاوتی را به اطلاعات و پایگاه داده ها برای او فراهم می آورد.

 اگر شما بدنبال محاسبه توان، ذخیره پایگاه داده، تحویل محتوا و یا کارهای دیگر هستید، می توانید روی آمازون وب سرویس حساب کنید.  AWS سرویس هایی دارد که به شما برای ساخت برنامه‌های کاربردی پیچیده و مطمئن با انعطاف‌پذیری و مقیاس پذیری بالا کمک می‌کند.

آمازون وب سرویس از کجا شروع شد؟

آمازون وب سرویس از کجا شروع شد ؟

در سال 2006،  آمازون وب سرویس ، خدمات زیرساخت فناوری اطلاعات را به صورت خدمات وب، که امروزه معمولاً تحت عنوان رایانش ابری شناخته می شود، به مشاغل تجاری آغاز کرد. یکی از مهمترین مزایای رایانش ابری، فرصت جایگزین کردن هزینه های پیشین زیرساخت سرمایه با هزینه های متغیر اندک است که این به سود کسب و کار کاربران است. با استفاده از ابر یا کلود، دیگر مشاغل از هفته ها یا ماه ها قبل نیاز به برنامه ریزی و تهیه سرورها و سایر زیرساخت های فناوری اطلاعات ندارند. آن ها  می‌توانند صدها یا هزاران سرور را در عرض چند دقیقه در اختیار شما قرار دهند و شما را نتایج را سریع تر به نتیجه برسانند. امروزه آمازون وب سرویس یک بستر زیرساختی بسیار قابل اعتماد و کم هزینه در فضای ابری فراهم می کند که صدها هزار کسب و کار را در 190 کشور جهان پوشش می دهد.

انواع سرویس های رایانش ابری

 سیستم های محاسبات یا رایانش ابری در سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند.

1- زیرساخت-سرویس (Infrastructure-as-a-Service) یا IaaS اولین نوع سرویس رایانش ابری است. این سرویس به کاربران اجازه می دهد که از طریق اینترنت به فضای ذخیره سازی ابری دسترسی داشته باشند. IaaS این امکان را برای کاربرانش فراهم می کند که به صورت جداگانه، شبکه ها، سرورهای مجازی و فضاهای ذخیره سازی خود را تنطیم و مدیریت کنند.

2- پلت فرم-سرویس (Platform-as-a-Service) یا PaaS سرویس دیگر رایانش ابری است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که با استفاده از سرورهای اینترنتی، اپلیکیشن های تلفن همراه یا مبتنی بر وب بسازند.

3- نرم افزار-سرویس (Software-as-a-Service) یا SaaS سومین نوع سرویس رایانش ابری است که به کمک کاربران می آید. کاربران با استفاده از این سرویس می توانند با بهره گیری از حافظه های ابری به اپلیکیشن واحدی دسترسی داشته باشند.

نفوذ آمازون وب سرویس

گستره نفوذ AWS

آمازون وب سرویس در ایالات متحده، اروپا، برزیل، سنگاپور، ژاپن و استرالیا، و برخی کشورهای دیگر مراکز داده دارد. مشتریان صنایع مختلف با استفاده ار آمازون وب سرویس از مزایای زیر بهره می برند:

  • هزینه پایین
  • انعطاف پذیری و سازگاری زیاد
  • امنیت بالا

جمع بندی

آمازون به عنوان یکی از شرکت های موفق می کوشد با روش های مختلف مشتری ها را با خود همراه کند. آمازون وب سرویس نیز در این راه تلاش می کند. این سرویس با ارائه زیرساخت های جذاب و گستردگی در سرتاسر جهان، بسیاری از کاربران را به سمت جذب کرده است.

مانا شهد هم با آمازون بی ارتباط نیست! مانا شهد بستری را برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم می کند که بتوانند محصولات خود را در بازارهای بزرگ بین المللی مانند آمازون و علی بابا به فروش برسانند. پس اگر قصد دارید که خود را به دنیا عرضه کنید و بتوانید درآمد دلاری داشته باشید، یکی از راه های پیش رویتان کمک گرفتن از شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران است. پس به جای این که درآمد ریالی و هزینه دلاری داشته باشید، دلاری پول دربیاورید و  دلاری هم هزینه کنید!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *