بلاگ

رایانش ابری و سرویس رایانش ابری آمازون چیست؟

سرویس رایانش ابری آمازون

درباره رایانش ابری چه می دانید؟ رایانش ابری ارائه خدمات مختلف از طریق اینترنت است. خدمات بسیاری با استفاده از رایانش ابری در ارائه می شود. حالا در مورد سرویس رایانش ابری آمازون چه می دانید؟ در این مقاله در مورد این سرویس شرکت آمازون به نکاتی اشاره می شود. پس با ماناشهد آماده آشنا شدن با وجه خاصی از شرکت آمازون باشید.

رایانش ابری چیست ؟

رایانش ابری شامل ابزارها و برنامه هایی برای ذخیره سازی داده ها، سرورها، پایگاه های داده، شبکه ها و نرم افزارهاست. ذخیره سازی مبتنی بر ابر یا cloud، به جای ذخیره فایل های مختلف در یک دیسک سخت اختصاصی یا دستگاه ذخیره سازی محلی، امکان ذخیره فایل ها را در یک پایگاه داده از راه دور فراهم می کند. تا زمانی که یک دستگاه الکترونیکی به وب دسترسی داشته باشد، می تواند به داده ها و برنامه های نرم افزاری برای اجرای آن دسترسی داشته باشد.

مزایای رایانش ابری

محاسبات ابری به دلایلی از جمله صرفه جویی در هزینه، افزایش بهره وری، سرعت و کارایی، عملکرد مناسب و امنیت بالا، محبوبیت زیادی بین عموم مردم و صاحبان مشاغل مختلف کسب کرده ایت. رایانش ابری می تواند هم به صورت عمومی و هم به صورت خصوصی انجام شود. اما تفاوت رایانش ابری عمومی و رایانش ابری خصوصی چیست؟

انواع سرویس های ابری

سرویس های ابری عمومی برای ارائه خدمات خود را از طریق اینترنت از کاربرها درخواست هزینه می کند. در مقابل، سرویس های ابری خصوصی فقط به تعداد معینی از افراد خدمات ارائه می دهند. این سرویس ها سیستمی از شبکه ها هستند که خدمات میزبان را تأمین می کنند.

یک گزینه ترکیبی هم وجود دارد که عناصری از خدمات عمومی و خصوصی را با هم ترکیب می کند. همه سازمان ها، از هر نوع، اندازه و صنعتی که باشند، برای انواع مختلفی از کارهایشان مانند پشتیبان گیری از داده ها، بازیابی داده ها، ایمیل، دسک تاپ های مجازی، توسعه و آزمایش نرم افزار، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ یا بیگ دیتا و برنامه های وب مشتری مدار از ابر استفاده می کنند.

به عنوان مثال، شرکت های درمانی و بهداشتی برای فراهم آوردن درمان های بهتر برای بیماران از ابر استفاده می کنند. همچنین، شرکت های خدمات مالی از ابر برای کمک به کشف و پیشگیری از کلاهبرداری استفاده می­ کنند. سازندگان بازی های ویدیویی هم از ابر برای ارائه بازی های آنلاین به میلیون ها گیمر در سراسر جهان استفاده می کنند.

سرویس رایانش ابری آمازون چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

سرویس رایانش ابری آمازون در سال 2006 به منظور افزایش بهره وری عملیاتی شرکت آمازون عرضه شد. سرویس رایانش ابری آمازون فقط خدمات رایانش یا محاسبات ابری ارائه نمی دهد. از میان خدمات این سرویس آمازون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– پردازش محاسبات
–  ارائه سرور
– شبکه سازی
–   تامین امنیت
– فراهم آوردن فضای ذخیره سازی
– توسعه اپلیکیشن تلفن همراه
و غیره

همه این خدمات از راه دور به مشتری ها ارائه می شود.

خدمات متنوع سرویس رایانش ابری آمازون

خدمات پردازش محاسبات این سرویس رایانش ابری آمازون شامل ابر محاسبه الاستیک، لامبدا، آمازون لایتسیل و بینزتاک الاستیک است. یکی دیگر از خدمات این سرویس آمازون، ارائه سرویس های ذخیره سازی طولانی مدت است. دو سرویس ذخیره سازی بلند مدت یخچال آمازون یا Amazon Glacier و بلوک منعطف آمازون یا Amazon Elastic Block Store در این راستا در اختیار مشتری ها قرار می گیرند.

خدمت دیگر سرویس رایانش ابری آمازون، شبکه سازی است. اما سبکه سازی به چه کاری می آید؟ مشتریان با استفاده از خدمات شبکه سازی این سرویس آمارون می توانند ابر مجازی آمازون را به کار بگیرند و بخشی از ابر سرویس رایانش ابری آمازون را تحت کنترل خود قرار دهند. و با استفاده از بازارهای آمازون، ترافیک شبکه را تعدیل کنند.

سرویس رایانش‌ابری آمازون یا Elastic cloud computet) EC2) ظرفیت محاسباتی قابل‌ملاحظه‌ای را ارایه می‌دهد که کاربران برای ساخت و پشتیبانی سیستم‌های نرم‌افزاری خود استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند به منابع زیر بنایی که سرویس ابری با استفاده از API ها، یا ابزارهای وبی و برنامه‌های کاربردی فراهم می‌کند، دسترسی داشته باشند.

نتیجه گیری

در حال حاضر استفاده از ابرها برای ذخیره اطلاعات گسترش پیدا کرده است. رایانش ابری نیز به تبع محبوبیت استفاده از ابرها، اهمیت پیدا کرده است. سرویس رایانش ابری آمازون خدمات جذابی را به کاربرهایش ارائه می دهد. این سرویس آمازون می تواند علاقه مندان به رایانش ابری را به سمت خود جذب کند.

ماناشهد به عنوان رابط تولیدکنندگان ایرانی و بازارهای بین المللی مانند آمازون و علی بابا ، با آمازون بی ارتباط نیست!

4.9/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *