بلاگ

جف بزوس کیست؟

جف بزوس

جف بزوس مالک و سازنده آمازون یکی از افراد موفق در جهان است. در این مقاله می‌خواهیم به شکلی دقیق با روش زندگی این فرد آشنا شده و دلایل موفقیت او را بررسی کنیم. او در حال حاضر ثروتمندترین مرد جهان است و این موفقیت از ابتدا برایش وجود نداشته بلکه مسیری را برای رسیدن به این مهم طی کرده است.

آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی جف بزوس و داستان زندگی او برای هر کسی آموزنده و کارآمد است. همه‌ی آدم‌ها برای رسیدن به موفقیت برنامه‌ریزی و تلاش را پیش گرفته و به سادگی موفقیت را تجربه نکرده‌اند.

برای گسترش کسب و کار خود در سطح دنیا وب سایت ماناشهد را نگاهی اندازید.

جف

جف بزوس

زندگی‌نامه جف بزوس قبل از تاسیس آمازون

 

جف بزوس در 12 ژانویه 1996 در نیومکزیکو متولد شد. ازدواج پدر و مادر جف یک سال بیشتر به طول نکشید و جدایی سرنوشت آن‌ها بود، مادرش در چهار سالگی جف با میگوئل بزوس که در دانشگاه نیومکزیکو کار می‌کرد ازدواج کرد و از آن جا این نام خانوادگی جف شد.

جف تا شانزده سالگی خود تابستان‌ها به مزرعه‌ی پدربزرگش می‌رفت. پس از ازدواج خانواده جف به هیوستون تگزاس نقل مکان کردند و همین امر باعث شد تا جف از سال چهارم تا ششم تحصیلی خود را در مدرسه ریوراوکس هیوستون بگذراند.

از همان ابتدا جف علاقه زیادی به علم و مهارت‌های فنی داشت. با کیت‌های الکترونیک بسیار تمرین می‌کرد و حتی یک آژیر خطر هم ساخت. پس مدتی که خانواده او به فلوریدا منتقل شدند جف نیز به دبیرستان میامی پالمتو رفت. در این دوره او شاگرد ممتاز مدرسه بود و مدال سیلورنایت دریافت کرد حتی بورسیه ملی از جمله دستاوردهای او بود.

جف بزوس از دانشگاه پرینستون مدرک کارشناسی خود در رشته الکترونیک و کامپیوتر را گرفت و حتی عضوی از انجمن عملی دانشگاه بود. در همین دوران او مدیر بخش سازمان دانشجویی تحقیقات فضایی دانشگاه پرینستون نیز بود.

ویژگی‌های رفتاری جف بزوس

1-سخت کوشی در راه رسیدن به هدف

محکم بودن و سخت کوشی یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های رفتاری یک فرد موفق است و جف نیز از این قاعده مستثنا نبود. او از همان ابتدای کودکی در مسیر رسیدن به اهدافش تلاش می‌کرد. با وجود جدایی زودهنگام  پدر و مادرش در سن پایین روحیه خود را حفظ کرد.

چالش‌های روحی و فیزیکی در زندگی هر فرد اتفاقی است اجتناب ناپذیر و نکته مهم در تقابل با این چالش‌ها حفظ کردن روحیه و توان خود برای ادامه مسیر است. جف بزوس نه تنها در مقابل با این مشکلات از پا درنیامد بلکه تصمیم گرفت تا به بلندترین قله‌های موفقیت برسد.

جف بزوس

جف بزوس

2- برنامه‌ریزی و انگیزه

برنامه‌ریزی برای رسیدن به موفقیت یک عامل بسیار مهم به شمار می‌رود. پیش بردن اهداف با برنامه‌ریزی و مشاهده کردن روند رو به جلو انگیزه ایجاد می‌کند. برنامه‌ریزی و انگیزه از نکات مهم در رسیدن به موفقیت محسوب می‌گردد.

حف بزوس می‌دانست که اگر برای زمان خود در طول روز برنامه‌ریزی داشته باشد و نیز انگیزه خود را افزایش دهد و این روند را حفظ کند می‌تواند موفقیت را در آینده تجربه کند.

3-بهره بردن از هوش خود

هوش پدیده‌ایی است که در همه افراد وجود دارد، این که از هوش خود در مسیر درست و عالیق خود بهره بگیریم بسیار مهم است. حف بزوس به این نکته آگاه بود که باید از هوش خود در مسیری که به آن علاقمند است استفاده کند الکترونیک و کامپیوتر چیزهای بودند که او می‌خواست و این چنین نیز شد.

4-ناامیدن نشدن

امیدواری و حس امید برای موفقیت هر فردی لازم است. بسیاری از افراد در برخورد با شکست دچار ناامیدی شده و دست از تلاش کردن برمی‌دارند. تفاوت افراد موفق و غیر موفق در همین جاست.

جف بزوس نیز مثل همه‌ی آدم‌های شکست خوردن و مشکلات را تجربه کرده ولی به جای ماامید شدن درس‌های و نکاتی را که باید یاد گرفت. تلاشش بیشتر شد و سعی کرد این بار بهتر و قوی‌تر در مسیر خود قرار بگیرد.

5- باور داشتن به توانایی خود

باور داشتن به توانایی‌های خود از رمزهای موفقیت انسان‌های بزرگ تاریخ است. حف نیز با کشف این موضوع که در چه زمینه‌ای مهارت دارد سعی کرد تا باور داشته باشد. باور داشتن به خود موفقیت را برایش دست یافتنی کرده و او را مجاب به تلاش کردن و ایده‌ پردازی کرد.

موفقیت-جف-بزوس

موفقیت جف بزوس

چگونه آمازون شکل گرفت؟

جف بزوس با مطالعه درباره این موضوع که ارتباط بین مردم و اینترنت روز به روز در حال افزایش است ایده شرکت آمازون را مطرح کرد. با این که او در یک شرکت معتبر حقوق خوبی داشت اما سعی کرد تا ایده خود را به انجام برساند. از همین رو آمازون را در گاراژی و با سرمایه پدر و مادر خویش شروع کرد.

در ابتدای شروع برای خرید هر فرد طنگ های طراحی شده بود اما خریدهای اینترنتی به سرعت افزایش پیدا کرد و شرکت اینترنتی آمازون به سرعت پیش رفت را آغاز کرد.

امروزه شرکت آمازون از بهترین و بزرگ‌ترین‌ها در زمینه کسب و کار اینترنتی است و همه‌ی آن به خاطر فردی است به اسم جف بزوس که نامش در همه‌ی دنیا پیچیده است.

سرمایه گذاری‌های دیگر جف

پس از موفقیت چشم‌گیر شرکت آمازون او شروع به سرمایه گذاری در زمینه هوا و فضا کرده و یک شرکت در این زمینه نیز تاسیس کرد. بزوس از ابتدا به فعالیت در  این باره علاقه داشت و در نهایت با رسیدن به موفقیت به سمت علایق خویش رفت.

وب سایت ماناشهد کمک کننده برای بیشتر دیده شدن.

بزوس

بزوس

سخن آخر

جف بزوس به عنوان فردی موفق در قرن 21 برای بسیار از نسل جوان که با تکنلوژی و پیشرفت الکترونیک رو به رو هستند الگویی مناسب است. بسیاری او را می‌شناسند و این شناخت برای همه‌ی افراد درس‌هایی دارد.

مطالعه زندگی افراد موفق بسیار تاثیر گذار و آموزنده است و جف بزوس نیز جزو همین دسته است برای همین پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه این مقاله با ویژگی‌های برجسته‌ی او آشنا شوید.

 

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *