بلاگ

روش مستقیم صادرات کالا و مزایای این روش صادرات

روش مستقیم صادرات کالا و مزایای این روش صادرات کالا + مانا شهد

با افزیش قیمت دلار یا کاهش ارزش پول ملی، توجه بسیاری از تولیدکنندگام به خارج از کشور جلب شده است. صادرات کالا یا خدمات به خارج از کشور با توجه به تفاوت ارزش دلار و ریال، می‌تواند سودهای کلانی را برای صادرکنندگان به ارمغان بیاورد. اما صادرات کالا به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ یکی از روش‌های صادرات کالا ، روش مستقیم صادرات کالا است. پس برای آشنایی با روش‌مستقیم صادرات کالا و مزایای صادرات مستقیم کالا ، همراه مانا شهد باشید.

به چه روش‌ هایی صادرات کالا انجام دهیم؟

روش‌های بسیاری برای صادرات کالا به کشورهای محتلف وجود دارد. می‌توانید هر کدام از این روش‌های صادرات کالا را بنا به نوع کالای صادراتی، استراتژی صادرات خود و بسیاری از موارد تاثیرگذار دیگر انتخاب کنید صادرات کالا یا به صورت مستقیم انجام می‌شود یا غیر مستقیم. در ادامه به معرفی روش‌ مستقیم صادرات کالا و مزایا و معایب این روش آشنا می‌شوید.

روش مستقیم صادرات کالا چه روشی است ؟

همان‌طور که از نام این روش‌صادرات کالا پیداست، در این روش، کالای تولیدی خود یا دیگران را به صورت مستقیم و بدون نیاز به واسطه صادر می‌کنید. شاید بیشتر افرادی که به فکر صادرات محصولات خود می‌افتند، به عنوان اولین روش‌صادرات کالا، به روش مستقیم فکر می‌کنند.

در روش مستقیم صادرات کالا، باید صفر تا صد مراحل صادرات کالا را بر عهده بگیرید. یعنی پس از آن که محصول را تولید کردید، در کشور یا کشورهای صادراتی هدف، اقدام به بازاریابی صادراتی نمائید و مشتری‌های خارجی را جذب محصول خود کنید. پس از آن که توانستید مشتری‌های خارجی را به سمت محصول خود بکشید، باید به حمل و نقل کالا و انجام تشریفات مربوط به گمرگ فکر کنید. این کار، زمان و هزینه زیادی را می‌طلبد.

روش مستقیم صادرات کالا و مزایای این روش صادرات کالا + مانا شهد

مزایای روش مستقیم صادرات کالا

روش‌مستقیم صادرات کالا با وجود زحمت‌هایی که دارد، مزایای جذابی نیز دارد. در ادامه با چند مورد از مزایای روش مستقیم صادرات کالا آشنا می‌شوید.

1- به دست آوردن سود بیشتر با به کارگیری روش مستقیم صادرات کالا

وقتی که اقدام به صادرات مستقیم و بدون واسطه می‌کنید، هیچ‌کس را در سود فروش محصولات خود شریک نمی‌کنید. به همین دلیل حاشیه سودتان بالا می‌رود و حاصل زحمات خود را یکجا به جیبتان می‌ریزید!

2– ایجاد ارتباط ‌های تجاری مختلف

اگر خودتان صفر تا صد صادرات محصولات خود را بر عهده بگیرید، می‌توانید به تدریج شبکه‌سازی کنید. پس از مدتی می‌توانید با بازیگران تجاری داخلی و خارجی مختلف آشنا شوید و با آن‌ها ارتباط تجاری ایجاد کنید.

3- کنترل بیشتر روی صادرات کالا

طبیعتا اگر واسطه‌ یا واسطه‌های در فرایند صادرات کالاهای تولیدی شما وجود نداشته باشید، می‌توانید کنترل بیشتری روی صادرات محصولاتتان داشته باشید. ولی در روش غیرمستقیم صادرات کالا، بخشی از فرایند صادرات شما روی دوش افراد دیگری خواهد بود. در نتیجه کنترل کمتری روی فرایند صادرات خواهید داشت.

4- توانایی برندسازی با استفاده از روش‌مستقیم صادرات کالا

در روش صادرات مستقیم کالا، می‌توانید گروه‌ها و شرکت‌های خارجی را به صورت مستقیم با برند محصولات و کالاهای خود آشنا کنید. پس می‌توانید با اجرای صادرات هوشمندانه مستقیم، در کشور یا کشورهای خارجی هدفتان برای محصولاتتان برندسازی کنید.

بیشتر بخوانید: « شرکت مدیریت صادرات یا EMC چه شرکت هایی هستند؟ »

روش مستقیم صادرات کالا و مزایای این روش صادرات کالا + مانا شهد

معایب روش‌مستقیم صادرات کالا

توجه صرف به مزایای یک روش صادرات و لحاظ نکردن معایب آن کار اشتباهی است و ممکن است شما را به ورطه شکست بکشاند. روش‌مستقیم صادرات کالا مانند هر روش صادراتی دیگر دارای معایبی است. در ادامه با برخی از معایب روش غیرمستقیم صادرات کالا آشنا خواهید شد.

1- تحمیل هزینه‌های بیشتر با استفاده از روش مستقیم صادرات  کالا

در مزایای روش‌مستقیم صادرات کالا به سود بالای این روش صادرات اشاره شد. ولی همان طور که این روش، پس از فروش محصول سود بسیاری برایتان به ارمغان می‌اورد، در طول فرایند صادرات، هزینه‌هایی را به شما تحمیل می‌کند. هزینه‌هایی که در این روش صادرات بر شما تحمیل می‌شود، هزینه‌های ایجاد دپارتمان صادرات، استخدام نیروی انسانی و هم‌چنین هزینه حضور در کشور خارجی هدف و بعضی از هزینه‌های دیگر هستند.

2- صرف زمان بیشتر

طبیعتا در این روش صادرات، باید برای انجام کلیه مراحل صادراتی مانند بازاریابی صادراتی و نقل و انتقالات ارزی زمان زیادی را صرف کنید. در حالی که در روش غیرمستقیم صادرات، تقریبا بیشتر فرایندهای صادراتی بر عهد شما نیست.

3- گرفتن مجوزهای قانونی صادرات

برای این که به صورت مستقیم، صادرات کالاهای خود را انجام دهید، باید بعضی از مجوزهای قانونی مربوط به صادرات مانند مجوز کارت بازرگانی را کسب کنید.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید پا به عرصه صادرات مستقیم کالا بگذارید، باید خود را برای سختی‌های آن آماده کنید. در عوض آماده سود و مزایای جذاب آن نیز باشید! ولی اگر فرصت این را ندارید که خود را درگیر همه کارهای صادرات کالای تولیدی خود بکنید، می‌توانید از شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران کمک بگیرید.

مانا شهد با هدف توسعه کسب و کار و معرفی تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای بین المللی، حفظ رابطه بلند مدت بین تولیدکننده‌ها و مصرف کننده‌های نهایی خارجی و پایداری و ماندگاری تولیدکننده‌ها در بازارهای هدف، با بهره گیری از دانش تخصصی روز و متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاهی قدم در راه گذاشته است.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *