بلاگ

روش غیر مستقیم صادرات کالا و مزایا و معایب آن

روش غیر مستقیم صادرات کالا و مزایای روش غیر مستقیم صادرات کالا با مانا شهد

اگر در فکر صادرات کالا هستید و نمی‌خواهید خیلی درگیر فرایند صادرات شوید و تمرکزتان را روی تولید کالا متمرکز کنید، روش غیر مستقیم صادرات کالا برای شما مناسب است. در این روش صادرات، در انجام فرایند صادرات واسطه‌هایی را دخیل می‌کنید. این واسطه‌های می‌توانند شرکت های مدیریت صادرات مانند شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران ، شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی یا حتی بازرگان‌های خبره باشند. برای آشنایی با این روش صادرات کالا و مزایا و معایب این روش، همراه مانا شهد باشید.

روش غیرمستقیم صادرات کالا چگونه روشی است؟

همان‌طور که اشاره شد، روش غیرمستقیم صادرات کالا نوعی روش صادرات است که در آن در این روش، کل فرایند صادرات یا بخشی از آن را به واسطه‌های مورد نظرتان واگذار می‌کنید. طبیعتا واسطه یا شرکت‌هایی تمام یا بخشی از صادرات محصولات شما را بر عهده می‌گیرند، بخشی از سود صادرات شما را مال خود می‌کنند.

روش غیرمستقیم صادرات کالا برای شرکت‌هایی که مناسب است که حجم کالای صادراتی آن‌ها بالا نیست. برای این شرکت‌ها صرفه اقتصادی ندارد که برای انجام امور صادراتی خود، واحدی مجزا ایجاد کنند و چند نیروهای انسانی را در این واحد استخدام کنند.

مزایای روش غیر مستقیم صادرات کالا

روش غیر مستقیم صادرات کالا و مزایای روش غیر مستقیم صادرات کالا با مانا شهد

روش غیرمستقیم صادرات‌کالا مزایایی دارد که در روش مستقیم صادرات وجود ندارد. با مزایای این روش آشنا شوید و معایب آن را نیز در نظر بگیرید و بهترین انتخاب را برای صادرات محصولات خود داشته باشید. برخی از مزایای روش غیر مستقیم صادرات کالا عبارت هستند از:

1- هزینه کمتر نسبت به روش مستقیم صادرات

در روش غیرمستقیم صادرات‌کالا بر خلاف روش مستقیم، نیازی به ایجاد دپارتمان مخصوص صادرات، استخدام نیروهای انسانی در این دپارتمان و فراهم کردن امکانات مرتبط را ندارید. پس هزینه‌های صادراتی شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

2- فرار از سعی و خطا با استفاده از روش غیر مستقیم صادرات کالا

این روش صادرات برای ارتباط پیدا کردن با بازارهای بین‌المللی برای شروع کار بسیار مناسب است. با استفاده از این روش صادرات، نسبت به روش مستقیم، کمتر آزمون و خطا می‌کنید و ریسک کمتری را بابت این موضوع متحمل می‌شوید.

3- بهره گیری از تجربه های دیگران

روش غیر مستقیم صادرات کالا و مزایای روش غیر مستقیم صادرات کالا با مانا شهد

با استفاده از روش غیرمستقیم صادرات کالا می‌توانید از تجربه‌های دیگران استفاده کنید. در مواجهه با تجربه‌های مختلف افراد مختلف، دانش شما در حوزه صادرات افزایش پیدا می‌کند.

4- نیاز داشتن به مجوزهای قانونی

با استفاده از این روش صادراتی بر خلاف روش مستقیم، نیازی به گرفتن مجوزهای قانونی مانند کارت بازرگانی ندارید. پس در روش مستقیم نیازی نیست برای گرفتن مجوزهای قانونی با افراد مختلف سر و کله بزنید و کفش آهنی به پا کنید!

معایب روش غیر مستقیم صادرات کالا

باید در کنار مزایای هر روش، به معایب آن نیز توجه کرد. پس فقط از مزایای روش غیر مستقیم مشعوف نشوید و به معایب این نیز توجه کنید. پس با کل واقعیت رو به رو شوید! چند مورد از معایب عبارت هستند از:

1- تعامل نداشتن با مشتری

روش غیر مستقیم صادرات کالا و مزایای روش غیر مستقیم صادرات کالا با مانا شهد

اگر از روش غیرمستقیم صادرات‌کالا استفاده کنید، معمولا هیچ تعامل مستقیمی با مشتری‌های خارجی‌تان ندارید. نداشتن تعامل مستقیم با مشتری‌ها موجب می‌شود که شناخت کمتری از نیازها و خواسته‌های آنان داشته باشید. پس در این صورت نمی‌توانید آن طور که باید همگام با نیازهای مشتری‌ها، صادرات خود را گسترش دهید.

2- کنترل نداشتن روش قیمت کالا

در روش غیر مستقیم، قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی شما بر عهده واسطه‌هاست و شما کنترل چندانی روی این مورد ندارید. پس اگر این قسمت از صادرات برایتان مهم است، به سراغ روش مستقیم صادرات بروید.

3- کسب سود کمتر نسبت به روش مستقیم

اگر از روش غیر مستقیم صادرات استفاده کنید، بخشی از سود صادراتی شما به واسطه‌ها تعلق می‌گیرد. پس در این روش بر خلاف روش مستقیم نمی‌توانید کل سود را خودتان به جیب بزنید و تک‌خوری کنید!

حالا که این همه صحبت از روش مستقیم صادرات کالا به میان آمد، احتمالا کنجکاو شده‌اید که با این روش صادرات هم آشنا شوید. سری به مقاله « روش مستقیم صادرات کالا و مزایای این روش صادرات » بزنید.

نتیجه‌گیری

روش غیرمستقیم صادرات کالا برای افرادی که می‌خواهند خیلی درگیر دردسرهای صادرات نشوند، بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید از روش غیر مستقیم صادرات کالا استفاده کنید، پیشنهاد مانا شهد به شما انتخاب شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران به عنوان واسطه صادراتی‌تان است.

شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران با هدف توسعه کسب و کار و معرفی تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای بین المللی، حفظ رابطه بلند مدت بین تولیدکننده‌ها و مصرف کننده‌های نهایی خارجی و پایداری و ماندگاری تولیدکننده‌ها در بازارهای هدف، با بهره گیری از دانش تخصصی روز و متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاهی قدم در راه گذاشته است.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *