بلاگ

اندی جاسی مدیر عامل جدید آمازون

اندی جاسی آمازون

 پس از اوج گیری شرکت آمازون و جف بزوس که این قله با شکوه را فتح کرده بود، نوبت به فردی باهوش به اسم اندی جاسی رسید. جف بزوس که حالا دیگر با سرمایه گذاری های متفاوت در پی علایق خود بود تصمیم گرفت تا جایگزینی برای خود در آمازون پیدا کند.

اندی جاسی کیست ؟ چرا جف بزوس او را انتخاب کرد؟ جاسی چگونه شروع کرد؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی بیشتر با اندی جاسی، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

مدیر جدید آمازون

مدیر آمازون

اندی جاسی کیست؟

جاسی متولد 13 ژانویه 1968 است. او درحال‌حاضر یکی از ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌گردد. جاسی یک یهودی با نژاد مجارستانی است، پدرش یکی از شرکای اصلی مدیریت حقوقی شرکت‌های بزرگ در نیویورک بود.

او در سه ماهه سوم سال 2021 به عنوان مدیر عامل جدید آمازون معرفی شد کسی که در ابتدا در سال 2003 یکی از سرویس های وب آمازون را هدایت می‌کرد؛ اما حالا تاجری موفق و در کنار مدیریت شرکت بزرگ آمازون یکی از مالکان سیاتل کراکن لیگ ملی هاکی است.

مدیر عاملی آمازون برای جاسی

شاید کم‌تر کسی حتی فکرش را می‌کرد که جف بزوس چنین تصمیمی برای برکناری از سمت مدیر عاملی شرکت بزرگ و موفقی مثل آمازون را بگیرد. اما قابل پیش بینی نبودن یکی از مشخصه‌های اصلی جف بزوس بود و او در سال 2021 خود را برکنار کرد.

با توجه به این که گزینه بعدی جف ویلک نیز از قبل خبر ترک کمپانی را داده بود رسیدن به پست مدیر عاملی آمازون برای جاسی راحت‌تر گشت.

حقیقت‌هایی درباره انتخاب جاسی

1-آشنایی کامل با آمازون

اندی جاسی از کسانی بود که به شکل تقریبی از همان ابتدای مسیر اوج گیری آمازون فعالیتش را آغاز کرد. او نیز مانند بزوس می‌دانست آینده درخشانی از نظر موفقیت در انتظار شرکت آمازون است.

سرانجام نیز چنین شد و درآمد بالای شرکت آمازون اکنون در سال 2021 به خوبی خود نمایی می‌کند. اندی جاسی که در ابتدا یکی از سرویس های وب آمازون را هدایت می‌کرد به سرعت تبدیل به مسئول بخش بزرگی از درآمد آمازون گردید. حضور  او از ابتدا سبب شد تا شناخت مناسبی نسبت به این کمپانی و کارهای آن داشته باشد.

جاسی

جاسی

2-نکته بینی جاسی در کار

جاسی فردی بود که به جزییات توجه خاصی داشت از جمله نیازهای مشتریان آمازون، نکته‌ایی بود که مدام برای او سوال ایجاد می‌کرد. برایش مهم بود که مشتریان چه نوع سرویسی را نیاز دارند و چه امکاناتی برای یک خرید ایده‌آل را می‌خواهند.

در پی همین نکته بینی با انجام آزمایشات گوناگون به حالت‌های مختلف سرویس دهی به مشتریان می ‌پرداخت و از کارکنان نیز می‌خواست تا ایده‌های خود را ارائه دهند. در صورت شکست ایده کسی را اخراج نمی‌کردند و همین امر از نکاتی است که در موفقیت آمازون موثر بود.

3-حضورش در آمازون از ابتدا

این که از آغاز مسیر شاهد شکل گیری پدیده‌ایی باشید باعث می‌گردد دیدگاه جامع و کاملی نسبت به آن موضوع داشته باشید. جاسی که از همان ابتدای کار شاهد این موضوع بود به خوبی نکات را می‌دانست.

دانستن این سری نکات سبب گردید تا جاسی از جمله افراد موفق در این کمپانی گردد که ایده‌های کارآمدی را  در جهت پیشرفت کمپانی ارائه دهد.

4-شخصیت خلاق جاسی

خلاقیت از عواملی است برای پیشرفت کردن هر فردی در هر شغلی نیاز و لازم است. جاسی نیز از این خلاقیت برای بهتر شدن کار خود بهره می‌برد. چگونگی بهتر شدن تعامل با مشتریان از جمله نکاتی بود که خلاقیت‌های جاسی را به چشم می‌آورد.

حف بزوس می‌دانست کسی که قرار است به عنوان مدیر عامل جدید و جانشین خویش انتخاب کند باید خلاق و با انگیزه باشد تا آمازون مسیر رو به بالای خود را ادامه دهد. همین امر موجب انتخاب او به عنوان مدیر عامل جدید گردید.

اندی جاسی

اندی جاسی

5-سرانجام ادامه دادن مسیرش

این که کسی در ادامه دادن مسیر خود به عنوان هدف اصرار داشته باشد و با سخت کوشی شانه خالی نکند از جمله نکاتی است که سبب می‌گردد تا یک فرد موفقیت را تجربه کند. جاسی نیز این ویژگی را داشت و مسیر خود را بدون ناامیدی ادامه داد تا به جایگاه امروزی خود رسید.

او امروز به عنوان مدیر بزرگ‌ترین شرکت پیش رو در عرصه تجارت و کسب و کار الکترونیک، شناخته شده و دور از انتظار نیست در سالیان آینده به عنوان ثروتمندترین فرد جهان نیز رقیب جف بزوس گردد.

سخن آخر

اندی جاسی فردی است که برای خیلی‌ها به عنوان الگوی موفق معرفی می‌گردد کسی که از پایین‌ترین جایگاه شروع کرده و به قله‌ی موفقیت رسیده است. جف بزوس فردی است باهوش که برای انتخاب جانشین خود بی پروا عمل نکرد و قطعا کسی را که انتخاب کرده از تمامی جنبه‌ها مورد بررسی قرار داده است. اندی جاسی حالا به عنوان مدیر عامل مسیر را که جف بزوس طی کرده می‌گذراند.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *