بلاگ

بازاریابی صادراتی ، آهن ربای مشتری های خارجی!

بازاریابی صادراتی

بازاریابی صادراتی یکی از بخش‌های مهم در همه انواع صادرات‌ها است. اگر بهترین کالا را تولید کنید یا باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه دهید، ولی نتوانید به خوبی از پس معرفی محصولات خود بربیایید، کیفیت کارتان قربانی استفاده نکردن از دانش بازاریابی می‌شود. در این مقاله به نکاتی در مورد بازاریابی صادرات اشاره می‌شود که می‌توانید در مورد بازاریابی صادراتی دیدگاهی بهتان بدهد. با مانا شهد همراه باشید.

بازاریابی صادراتی ، واجب تر از نان شب!

بازاریابی صادراتی یکی از بخش‌های مهم فرایند صادرات کالا و خدمات است که باید در قبل از شروع عملی صادرات، آغاز گردد. فرض کنید که کالای خاصی را برای صادرات در نظر می‌گیرید. آیا کالای شما در تمام دنیا طرفدار دارد؟ آیا صادرات کالا در هر کشوری برای شما سودمند خواهد بود؟ تعداد زیادی از سوالات در مورد مشتری‌های هدف کالای شما و بازارهای احتمالی محصول شما در ابتدای کار در ذهتنان ایجاد می‌شود. تا نتوانید پاسخ درستی به این سوالات دهید، نمی‌توانید چشم‌انداز درستی در مورد صادرات کالای خود داشته باشید.

بی هدف قدم بر ندارید!

بازاریابی صادراتی

در این مرحله باید اصول بازاریابی صادراتی را در کار خود به کار بگیرید. پس از انجام تحقیقات در مورد کشورهای هدف برای صادرات محصولاتتان و پیدا کردن پتانسیل‌های بازارهای این کشورها برای رشد محصول شما، باید استراتژی‌های بازاریابی خود را تعیین کنید. شروع صادرات بدون تدوین استراتژی‌های بازاریابی مشخص یعنی صادرات بی‌برنامه و غیر هدفمند. پس به بازاریابی صادراتی به چشم یک آپشن اضافه برای صادرات خود نگاه نکنید بازاریابی صادرات یکی از نیازهای اساسی صادرات شماست.

بیشتر بخوانید: « شرکت مدیریت صادرات یا EMC چه شرکت هایی هستند؟ »

این نکات را در مورد بازاریابی صادراتی به خاطر بسپارید!

در بازاریابی صادراتی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که بتوانید موفقیت‌های بسیاری در صادرات خود کسب کنید و حرکت رو به رشد داشته باشید. نکات زیر را در مورد بازاریابی صادرات به خاطر داشته باشید.

1- کشورهای هدف را خوب کند و کاو کنید!

اولین قدم برای شروع صادرات، انتخاب کشورهای هدف برای صادرات محصولاتتان است. در ابتدا باید ببینید که پتانسیل‌های لازم در کشور یا کشورهای موردنظرتان برای صادرات محصول شما وجود دارد یا نه. برای انتخاب کشور هدف یا کشور مقصد صادراتی‌تان باید معیارهایی را در نظر بگیرید. برخی از سوالات که برای انتخاب کشور مقصد باید از خود بپرسید، عبارت هستند از:

بازاریابی صادراتی

  • جنس روابط سیاسی و اقتصادی کشور مقصد با کشور ما به چه صورت است؟
  • مهم‌ترین نیازهای وارداتی کشور مقصد چیست؟
  • کالای صادراتی مورد نظر در کشور مقصد چه وضعیت تولیدی دارد؟
  • ویژگی‌های جغرافیایی، جمعیت‌شناختی و اجتماعی کشور مقصد چیست؟
  • قانون‌های و تعرفه‌های تجاری کشور مقصد به چه صورت است؟
  • وضعیت صادرات و واردات کالای صادراتی مورد نظر در ایران و کشور مقصد چگونه است؟

شاید این مقاله هم برایتان جالب باشد: « مراحل صادرات خشکبار را بشناسید: کسب سود صادرات خشکبار در 6 مرحله »

2- از سایت‌های بازاریابی بین المللی کمک بگیرید

پس از انتخاب کشور مقصد و بررسی پتانسیل‌های صادرات کالای مورد نظرتان به آن کشور باید در پی یافتن مشتری در کشور مقصد باشید. می‌توانید به عنوان قدم اول برای پیدا کردن مشتری‌های خارجی، از سایت‌های بازاریابی بین‌المللی کمک بگیرید. این سایت‌ها که به سایت‌های B2B هم معروف هستند، بسترهای جهانی برای شرکت‌های مختلف دنیا هستند که این شرکت‌ها می‌توانند کالاها و خدمات خود را در این سایت‌ها معرفی کنند و به این طریق با شرکت‌های خارجی دیگر ارتباط برقرار کنند.

بعضی از این سایت‌های بازاریابی بین‌المللی که شناخته شده‌تر هستند، عبارت هستند از:

بازاریابی صادراتی

حالا که اسم سایت علی بابا به میان آمد، بد نیست بدانید که مانا شهد امیران به عنوان یک شرکت مدیریت صادرات، بستری را برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم می کند که بتوانند محصولات خود را در بازارهای بزرگ بین المللی مانند آمازون و علی بابا به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: « ترخیص کالا از گمرک چیست : مراحل و مدارک مورد نیاز »

3- برای ارتقای بازاریابی صادراتی خود در رویدادهای تجاری مختلف شرکت کنید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در راستای بازاریابی‌صادراتی خود انجام دهیدر، شرکت در رویدادهای تجاری مختلف است. رویدادهای تجاری یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط با شرکت‌ها و بازرگان‌های مختلف و معرفی شرکت و محصولات خود به آن‌هاست. برای این که بتوانید با شرکت‌های و تجار مختلف ارتباط برقرار کنید، باید با زبان آ‌ن‌ها به خوبی آشنایی داشته باشید. استفاده از یک مترجم خبره می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

نتیجه‌گیری

بازاریابی صادرات بخش مهمی از صادرات است. هزینه‌هایی را که خرج بازاریابی‌صادراتی خود می‌کنید، به چشم هزینه نبینید و به آن به دید سرمایه‌گذاری روی موفقیت و رشد صادرات خود نگاه کنید. در انجام بازایابی صادرات خود سهل‌انگاری نکنید. چون سود و زیان شما در صادرات وابستگی شدیدی به بازاریابی صادرات شما دارد.

اگر در شناخت زیادی در مورد بازاریابی‌صادراتی ندارید، می‌توانید این بخش از صادرات را به شرکت‌های مدیریت صادرات بسپارید. شرکت‌های مدیریت صادرات علاوه بر بازاریابی صادراتی می‌توانند بخش‌های دیگر از فرایند صادرات شما را بر عهده بگیرند تا کار راحت‌تری برای صادرات کالای خود داشته باشید. می‌توانید شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران را برای سپردن بخشی از فرایند صادرات خود انتخاب کنید.

با مانا شهد امیران تماس بگیرید

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *