بلاگ

مراحل صادرات خشکبار را بشناسید: کسب سود صادرات خشکبار در 6 مرحله

مراحل صادرات خشکبار + سود صادرات خشکبار

خشکبار یکی از وسوسه‌ برانگیزترین کالاها برای صادرات است. از آن‌جایی که خشکبار به راحتی فاسد نمی‌شود و بعضی از خشکبار مانند پسته در خارج از کشور طرفدارهای بسیاری دارند، صادرات خشکبار به ذهن بسیاری از صادرکننده‌های ایرانی خطور کرده است. در این مقاله در مورد سود صادرات خشکبار و مراحل صادرات خشکبار توضیحاتی ارائه می‌شود تا دید بهتری نسبت به صادرات‌ خشکبار به شما بدهد. پس با مانا شهد همراه باشید.

صادرات خشکبار، راه جذابی برای درآمدزایی

ایران یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده پسته، انجیر خشک و کشمش در دنیاست. البته این چند نمونه از خشکبار تنها محصولات خشکبار نیستند که می‌توانید برای صادرات آن‌ها اقدام کنید. سود صادرات خشکبار به اندازه‌ای است که بتوانید از نظر مالی به موفقیت برسید. ولی باید با تکنیک‌های صادرات آشنا باشید. بی‌گدار به آب زدن برای هر کاری خطرناک است و ممکن است آسیب‌های مالی و معنوی جدی به شما وارد کند.

بیشتر بخوانید: « ترخیص کالا از گمرک چیست : مراحل و مدارک مورد نیاز »

انتخاب شرکت مدیرت صادرات برای کسب سود از صادرات خشکبار

مراحل صادرات خشکبار + سود صادرات خشکبار

اگر می‌خواهید از سود صادرات خشکبار لذت ببرید، باید راه و چاه صادرات را بلد شوید. انتخاب شرکت‌های مدیریت صادرات یکی از راه‌هایی است که به وسیله آن می‌توانید بخش‌هایی از فرایند صادرات را به شرکت‌هایی محول کنید که در این زمینه باتجربه هستند.

شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران یکی از شرکت‌های مدیریت صادرات است که می‌توانید با سپردن بخشی از فرایند صادرات به این شرکت، راه برای لذت بردن از سود صادرات خشکبار هموار کنید. شرکت‌های مدیریت صادرات فقط برای افرادی که تجربه زیادی در زمینه صادرات کالا ندارند، مناسب نیست. بلکه صادرکننده‌های با تجربه هم می‌توانند با سپردن بخشی از صادرات خود به این شرکت‌ها، تمرکز خود را روی بخش‌های دیگر کسب و کار خود قرار دهند و سوددهی بیشتری داشته باشند. ‌

شاید این مقاله هم برایتان جالب باشد: « کارت بازرگانی چیست و انواع کارت بازرگانی کدام است؟ »

مراحل صادرات خشکبار را به خاطر بسپارید

اما صادرات‌ خشکبار باید چه مراحلی را طی کند تا خشکبار ایرانی به سلامت به دست مشتری‌های خارجی برسد؟! در این بخش از مقاله، به مراحل صادرات خشکبار اشاره گذرایی می‌شود تا در جریان فرایند صادرات این محصولات قرار بگیرید.

1- تامین خشکبار و فراوری محصول بر اساس سفارش مشتری‌ها

مراحل صادرات خشکبار

پیش از این که خشکبار مورد نظر خود را وارد فرایند صادرات کنید، باید شرایط خریدارهای محصولات و هم‌چنین شرایط و ضوابط اداره گمرک را بسنجید تا بر اساس این شرایط، محصولات مورد نظر خود را به بهترین شکل برای صادرات آماده کنید. مثلا استانداردهای بهداشتی در کشورهای مختلف وجود دارد که باید خشکبار صادراتی خود را با استانداردهای کشور هدف فراوری و بسته‌بندی کنید. پس نباید بدون تحقیقات عملیات صادرات خشکبار را شروع کنید.

2- بسته‌ بندی خشکبار

بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین مراحل صادرات خشکبار و هر نوع محصول صادراتی است. بسته‌بندی محصول شما، ویترین کار شماست. برای بسته ‌بندی خشکبار صادراتی، باید مخاطبان هدف محصولات خود را در خارج از کشور روانشناسی کنید تا محصولات شما در یک نگاه در دل مشتری‌ها بنشیند!

3- برچسب زنی به محصولات صادراتی

برچسب یا لیبل‌زنی نیز یکی دیگر از مراحل صادرات خشکبار است که باید پس از بسته ‌بندی خشکبار انجام شود. روی بسته‌های خشکبار مانند پسته، برچسب‌هایی چسبانده می‌شود که اطلاعات شرکت صادرکننده محصول، شرکت واردکننده محصول، مشخصات محصول و اطلاعات دیگر را در بر دارد. برای محموله‌های خشکبار فله می‌توانید از برچسب زدن خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: « صادرکننده های نمونه سال 99 را بشناسید »

4- گرفتن گواهی های استاندارد محصول

مراحل صادرات خشکبار + سود صادرات خشکبار

بر اساس قوانین و ضوابطی که برای صادرات کالا در کشورهای مقصد وجود دارد و استانداردهای لازم برای واردات خشکبار در اداره گمرک کشور مقصد، باید استانداردها و گواهی‌های مورد نیاز را دریافت کنید. در بعضی از کشورها مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید گواهی‌هایی از آزمایشگاه‌های معتبر اداره استاندارد اخذ شود یا برای موارد خاص از اداره غذا و دارو، تاییدیه‌هایی دریافت شود. این مراحل صادرات خشکبار باید پیش از تحویل کالاهای صادراتی به گمرک انجام شود.

5- تحویل محموله خشکبار به گمرک و دریافت گواهی‌های سلامت خشکبار

تحویل محموله به گمرک نیز کاغذبازی‌ها و مراحل اداری خاص خود را دارد. علاوه بر طی کردن فرایندهای تحویل بار به گمرک باید گواهی‌های سلامت را برای خشکبار صادراتی خود دریافت کنید. اداره استاندارد در گمرک‌های کشور، صادرکننده‌های خشکبار به ویژه پسته را ملزم می‌کند که برای صادرات خشکبار، به دریافت گواهی استاندارد اقدام کنند. برای دریافت گواهی استاندارد، از محموله خشکبار صادراتی، نمونه‌برداری می‌شود.

6- تحویل محموله های خشکبار به شرکت های حمل و نقل

این هم مرحله آخر از مراحل صادرات خشکبار! شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند برای تحویل گرفتن محموله‌های خشکبار از گمرک کشور مقصد اقدام کنند. یکی از مزایای خشکبار این است که برای صادرات‌ خشکبار نیازی به استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار نیست.

نتیجه‌گیری

سود صادرات خشکبار زیاد است به شرطی که راه و چاه صادرات را بلد باشید و بتوانید گلیم خود را به خوبی از دریای صادرات بیرون بکشید! نباید سود صادرات خشکبار شما را وادار به انجام تصمیم‌گیری‌های عجولانه بکند و به جای‌ سوددهی در سراشیبی ضرر بیفتید! پس باید با تحقیق وارد شود و از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.  برای طی کردن مراحل صادرات خشکبار و تحویل سالم و درست محصولاتتان می‌توانید از شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران کمک بگیرید.

برای صادرات خشکبار، با مانا شهد تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *