بلاگ

چگونه از سود صادرات به اروپا بهره مند شوید؟!

صادرات به کشورهای اروپایی + سود صادرت به اروپا

صادرات به اروپا برای بسیاری  از کالاهای ایرانی ایده‌آل است. اما صادرات به کشورهای اروپایی مانند کشورهای دیگر، شرایط و ضوابطی دارد که باید پیش از اقدام به صادرات، آن‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید از سود صادرات به اروپا بهره ببرید. در این مقاله، نکاتی در مورد صادرات کالا به اروپا ارائه می‌شود که برای صادرات کالاهای مورد نظر خود به کشورهای اروپایی از این نکات استفاده کنید. با مانا شهد همراه باشید.

پیش از صادرات به اروپا باید چه کرد؟!

صادرات به کشورهای اروپایی + سود صادرت به اروپا

قبل از این که صادرات به کشورهای اروپایی را آغاز کنید، باید در مورد وضعیت تولید و فروش کالای صادراتی‌تان در کشورهای اروپایی تحقیق کنید. هم‌چنین باید روابط کشور ما با کشورهای اروپایی مورد نظرتان برای صادرات را بررسی کنید. ویژگی‌های اجتماعی و جامعه‌شناسی کشور صادراتی مقصد شما نیز بر صادرات کالای مورد نظر شما تاثیرگذار است. هم‌چنین صادرات به اروپا شرایطی دارد که باید با این شرایط آشنایی داشته باشید. در ادامه به برخی از شرایط صادرات به اروپا اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: « مراحل صادرات خشکبار را بشناسید: کسب سود صادرات خشکبار در 6 مرحله »

شرایط صادرات به اروپا چگونه است؟

کشورهای اتحادیه اروپا، تعداد زیادی از کشورهای این قاره را تشکیل می‌دهند. قوانین صادرات و واردات اتحادیه اروپا بخش‌های مختلفی دارد. برخی از این قوانین، مربوط به بسته‌بندی کالاست. برای صادرات به اتحادیه اروپا باید استانداردهای لازم و قانون‌های وضع شده را برای بسته‌بندی و نصب اتیکت به ویژه برای مواد غذایی، مواد شیمیایی و منسوجات رعایت کنید. در کشورهای اتحادیه اروپا، مهری تحت عنوان مهر CE در ارتباط با مقررات ایمنی وجود دارد که اتحادیه اروپا برای کوبیدن این مهر روی کالاهای صادراتی دقت زیادی به خرج می‌دهد.

صادرات به کشورهای اروپایی + سود صادرت به اتحادیه اروپا

همه ماشین‌آلات صادراتی به اروپا باید دارای مهر CE باشد. هم‌چنین برای صادرات مصالح ساختمانی خام و غیرخام، تجهیزات مخابراتی و دستگاه‌های پزشکی باید مهر مخصوصی به این کالاهای صادراتی تعلق بگیرد. وسایل ورزشی و اسباب بازی‌ها هم برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید نشان اعتبار داشته باشند. با آگاهی از این مسائل می‌توانید از سود صادرات به اتحادیه اروپا لذت ببرید.

شاید مطالعه این مقاله هم برایتان جالب باشد: « روش مستقیم صادرات کالا و مزایای این روش صادرات »

گمرک اروپا چه سیاستی دارد؟!

احتمالا در جریان هستید که بازارهای داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گمکر ندارند و فقط یک واحد گمرک خارجی برای اتحادیه اروپا وجود دارد. پس باید شرایط و ضوابط این گمرک واحد را برای صادرات به اتحادیه اروپا در نظر بگیرید. تعرفه‌هایی که برای گمرک اتحادیه اروپا تعیین شده است، از شرایط خاصی پیروی می‌کند. صادرات به اتحادیه اروپا برخی اولویت‌های گمرکی دارد. این اولویت‌ها برای افرادی که گواهی کشور مبدا را دارند، در نظر گرفته شده است.

مجوزهای لازم برای صادرات به اروپا چه مبنایی دارند؟

صادرات به کشورهای اروپایی + سود صادرت به اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا بر اساس سیاست‌های اقتصادی خود، قوانین خاصی برای واردات کالا دارد. اتحادیه اروپا قوانین وارداتی خود را جوری تنظیم می‌کند که از واردات بی‌رویه کالا جلوگیری شود. پس صادرات به اروپا با دشواری‌هایی همراه است. چند دسته از کالاها برای صادرات به اتحادیه اروپا دارای مجوزهای خاصی هستند. کالاهایی مانند منسوجات، آهن و فولاد و محصولات کشاورزی از جمله این کالاها هستند.

بیشتر بخوانید: « کارت بازرگانی چیست و انواع کارت بازرگانی کدام است؟ »

مدارک لازم برای صادرات به اروپا چیست؟

برای این که بتوانید کالاهای مورد نظر خود را به کشورهای اتحادیه اروپا صادر کنید، باید اظهارنامه گمرکی تنظیم کنید. شخص تکمیل‌کننده این اظهارنامه باید ساکن و مقیم یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد. مدرک دیگری که برای صادرات به اتحادیه اروپا موردنیاز است، صورتحساب تجاری است.

در صورتحساب تجاری، شرح دقیق کالای وارداتی به اتحادیه اروپا بررسی می شود. یعنی وزن، ابعاد و مقدار کالا به صورت دقیق مشخص می‌شود. برگه صورتحساب تجاری بخش‌های دیگری را نیز سالم می شود که مربوط به اطلاعات کشور مبدا، ارسال کننده کالا، کشور واردکننده و غیره است. گواهی‌هایی مانند گواهی‌های سلامت و یا گواهی‌های دامپزشکی برای ورود برخی از کالاهای خاص به اتحادیه اروپا ضروری است.

نتیجه‌گیری

صادرات به کشورهایی اروپایی مانند کشورهای دیگر دارای قوانین خاصی است که باید قبل از این که به صادرات‌کالا به اروپا اقدام کنید، آن‌ها را مد نظر داشته باشید. اگر آشنایی زیادی با قوانین صادراتی و وارداتی کشورهای اروپایی ندارید، می‌توانید از شرکت مدیریت صادرات مانا شهد امیران کمک بگیرید و از سود صادرات به اروپا بهره ببرید. می‌توانید علاوه بر کمک گرفتن از مانا شهد امیران برای آشنایی با مقررات تجارتی کشورهای اروپایی، بخش‌هایی از فرایند صادرات کالای خود را به این شرکت بگذارید و روی بخش‌های دیگر کسب و کارتان متمرکز شوید.

با مانا شهد تماس بگیرید

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *