بلاگ

فروش در آمازون ترکیه

فروش کالا در آمازون ترکیه

اگر به دنبال فروش کالاهای خود در آمازون ترکیه هستید، باید راه و رسم آن را یاد بگیرید و طبق استانداردها گام بردارید تا بتوانید کسب و کارتان را به سوددهی بالایی برسانید. برای فروش در آمازون ترکیه، کمربندهای خود را محکم ببندید و برای خودتان را برای یک تجارت بین‌المللی با درآمد دلاری آماده کنید! با ماناشهد همراه باشید و مشتری‌های جهانی را به سمت محصولاتتان بکشانید.

با آگاهی وارد بازار ترکیه شوید

بازار تجارت الکترونیک ترکیه، بازار بزرگی است و این فرصت را برایتان فراهم می‌کند که کسب و کارتان را در نزدیک‌ترین کشور همسایه به اروپا توسعه دهید. اگر قصد ورود به بازار تجارت الکترونیک این کشور را دارید، باید شرایط و موانع پیش رویتان را به خوبی بشناسید.

بازار کسب و کار اینترنتی ترکیه توسط برندهای ترک تسخیر شده است. برای تجارت در این کشور باید رقبایتان را به خوبی بشناسید و از نقاط ضعف و قدرت آن‌ها مطلع شوید تا بتوانید با آگاهی بالا، کسب و کارتان را رونق دهید. برای فروش در آمازون باید با تمام قدرتتان وارد شوید!

تجارت های پرسود در ترکیه کدام است؟

یکی از سوالاتی که در اولین گام برای «فروش در آمازون ترکیه» به ذهنتان می‌رسد، این است که کدام کسب و کارها در ترکیه رونق دارند و بیشتر به فروش می‌روند. 5 دسته‌بندی محصولات پرفروش کشور ترکیه عبارت هستند از:

  • مد و پوشاک
  • لوازم الکترونیک و مدیا
  • اسباب بازی‌، سرگرمی و
  • مبلمان و لوازم خانگی
  • غذا و اقلام مراقبت شخصی

اگر کسب و کار شما مربوط به این دسته‌بندی‌های کالایی است، فروش در آمازون ترکیه یا Amazon-Turkey می‌تواند به سرمایه‌گذاری سودآوری برایتان تبدیل شود. اگر هم تجارتتان ارتباطی به این کالاها ندارد، می‌توانید قرار دادن این نوع محصولات را در لیست اقلام فروشی‌تان در برنامه قرار دهید تا بتوانید در پرطرفدارترین طیف محصولات ترکیه، در بازار این کشور ایفای نقش کنید.

 

ابن مقاله را هم مطالعه نمائید: « راهنمای گام به گام فروش کتاب در آمازون »

تجارت های پرسود ترکیه

رفتار خرید آنلاین در ترکیه چگونه است؟

ترکیه پلی بین کشورهای آسیایی و اروپایی است و فرهنگ متفاوتی در این کشور حکم‌فرماست. این فرهنگ، رفتار خرید را نیز در بر می‌گیرد. برای تجارت در این کشور باید این موضوع را در نظر بگیرید و رفتار خرید مشتریان را، نه در مورد چیزهایی که می‌خرند، بلکه در مورد نحوه خرید آن‌ها مورد بررسی قرار دهید. حالا با این وجود، رفتار خرید مشتری‌های ترک را در مورد خرید آنلاین چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جوانان، طرفداران خریدهای آنلاین در ترکیه

شباهتی که بین ترکیه و دیگر کشورها در مورد نحوه خرید کالای مختلف وجود دارد، این است که مشتری‌های جوان‌تر تمایل بیشتری به خرید آنلاین دارند؛ به طوری که 95 درصد مشتری‌هایی که در سنین 16 تا 24 سال قرار دارند، خرید خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. در حالی که 77 درصد مشتری‌های ترک 45 تا 54 ساله، به خریدهای آنلاین رو آورده‌اند.

با توجه به این آمار و ارقام، اقدامات بازاریابی شما برای فروش در آمازون ترکیه باید روی خریداران جوان‌تر متمرکز شود؛ اما این موضوع به این معنا نیست که خریداران با سن و سال بالاتر را فراموش کنید.

بیشتر بخوانید: « چگونه از سود صادرات به اروپا بهره مند شوید؟! »

 

بی‌علاقه بودن ترک‌ها به خرید اینترنتی با موبایل را جدی بگیرید!

با این‌که ترکیه در زمینه خرید الکترونیکی، خوب پیش رفته است، خرید و فروش‌هایی که در این کشور از طریق تلفن همراه انجام می‌شود، در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است. آماری که در مورد دسته‌بندی خریدهای اینترنتی شهروندان ترکیه انجام شده است، جالب توجه است.

طبق این آمار، 76 درصد خرید آنلاین ترک‌ها روی دسکتاپ یا رایانه‌های شخصی انجام می‌گیرد، در حالی که تنها 16 درصد خریدهای اینترنتی با تلفن همراه صورت می‌گیرد و فقط 3 درصد این خریدها، مربوط به تبلت‌هاست.

فروش در آمازون ترکیه

خبر خوب! ترک‌ها کالاهای وارداتی را دوست دارند!

یکی از فرصت‌هایی که برای شما به عنوان یک تاجر خارجی برای فروش در آمازون ترکیه مهیاست، اقبال شهروندان ترکیه به کالاهای وارداتی است. استقبال ترک‌ها از کالاهای وارداتی، انگیزه تاجران خارج از ترکیه را برای عرضه محصولاتشان در این کشور بالا می‌برد.

آگاهی از روش‌های پرداختی که مردم ترکیه برای خرید محصولاتشان از آن‌ها استفاده می‌کنند، نیز به شما کمک می‌کند که محصولات خود را بهتر در این کشور به فروش برسانید. به نظرتان بیشتر مردم ترکیه کدام روش پرداخت را ترجیح می‌دهند؟

این مقاله را هم مطالعه کنید: « مراحل صادرات کالا از صفر تا صد : 13 مرحله صادرات کالا »

 

روش‌های پرداخت مردم ترکیه کدام است؟

88 درصد ترک‌ها، استفاده از کارت‌های اعتباری را برای انجام خریدهایشان، به روش‌های پرداخت دیگر ترجیح می‌دهند. از میان مشتری‌های ترکی که استفاده از کارت‌های اعتباری برایشان ارجحیت دارد، 45 درصد، ویزاکارت و 43 درصد، مسترکارت را ترجیح می‌دهند و فقط برای 6 درصد از آنها، پرداخت با پی‌پل و برای 6 درصد باقیمانده، پرداخت با سایر کیف پول‌های الکترونیکی اولویت دارد.

فروش در آمازون ترکیه

برای فروش کالاهایتان در آمازون ترکیه، دیجیتال مارکتینگ را از یاد نبرید!

اگر به دنبال فروش در آمازون ترکیه هستید، باید یک استراتژی دقیق مارکتینگ طراحی کنید و بر اساس این استراتژی، اقدامات بازاریابی مختلف را به انجام برسانند. دیجیتال مارکتینگ یکی از انواع هدفمند بازاریابی است که برای فروش محصولاتتان در آمازون ترکیه، خیلی به کارتان می‌آید و می‌تواند سود بالایی را برایتان رقم بزند.

برای اجرای راهکارهای دیجیتال مارکتینگ برای فروش در آمازون ترکیه باید کدام شبکه‌های اجتماعی را در ترکیه هدف قرار دهید؟ تمرکز روی شبکه‌های اجتماعی خاص برای بازاریابی دیجیتال محصولاتتان، به پرسونا یا مخاطبان هدفی که برای محصول خود تعیین کرده‌اید، بستگی دارد. پس به عنوان اولین قدم‌های بازاریابی دیجیتال، باید تحقیقات کاملی را برای انتخاب پرسونای کسب و کارتان انجام دهید.

 

برای فروش در آمازون ترکیه، این نکات را در ذهنتان ثبت کنید!

حالا که تصویری از خریدهای آنلاین مشتری‌های ترک برایتان ترسیم شد، نوبت به این می‌رسد که به طور خاص، فروش کالا در آمازون ترکیه را مورد توجه قرار دهید و پتانسیل‌های این فروشگاه بین‌المللی را در کشور ترکیه بررسی نمائید.

زبان ترکی را در کسب و کارتان جاری کنید!

اولین نکته‌ای که باید در مورد فروش در آمازون ترکیه به آن دقت کنید، مسئله زبان است. شهروندان ترک بسیاری در ترکیه سکونت دارند که می‌توانند به صورت روان انگلیسی صحبت کنند، اما اگر می‌خواهید در ترکیه تجارت کنید، ناچارید که زبان ترکی را در فروش محصولاتتان قرار دهید.

از بسته‌بندی محصولات گرفته تا تولید محتوا، باید زبان ترکی را بازاریابی و ارائه محصولاتتان در نظر بگیرید. بنابراین، باید بودجه معینی را برای به‌کارگیری مترجم یا نیروهای مسلط به زبان ترکی استانبولی تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: « فروش کدام محصولات ایرانی در آمازون سود بیشتری دارد؟ »

 

استفاده از زبان ترکی برای عرضه محصولات در آمازون

بهترین روش فروش در آمازون ترکیه را انتخاب نمائید

مسئله دیگر مهم در مورد فروش در آمازون ترکیه، آشنایی با روش‌های فروش کالا در آمازون است. با توجه به این‌که چه استراتژی‌ای را برای فروش محصولاتتان در آمازون ترکیه تعیین می‌کنید، باید بهترین روش را برای فروش محصولاتتان در آمازون انتخاب نمائید.

دو روش FBA و FBM برای فروش محصولات مختلف در سایت آمازون وجود دارد. در روش FBA یا روش تعهد آمازون، انجام عملیات بسته‌بندی کالاها و ارسال آن‌ها به مشتری‌ها بر عهده شرکت آمازون است و آمازون بابت انجام این خدمات مبلغی را از شما به عنوان فروشنده محصول دریافت می‌کند.

اما در روش FBM یا روش تعهد فروشنده، بسته‌بندی کالاها و ارسال محصولات به مشتری‌ها بر عهده خودتان است. برای انتخاب روش مناسب فروش در آمازون ترکیه، نسخه واحدی وجود ندارد و همه چیز به اهداف کسب و کار بستگی دارد. باید با توجه به مشتری‌هایتان، هزینه‌های ارسال محصول و نوع استراتژی بازاریابی خود، بهترین روش را انتخاب نمائید.

بی محابا اقدام نکنید!

نکته دیگری که باید آن را مد نظر قرار دهید، این است که برای فروش در آمازون ترکیه ، عجولانه رفتار نکنید و پیش از شروع کسب و کارتان، تحقیقات بازار کاملی انجام دهید. حتی اگر تجربه زیادی در تجارت در ایران دارید و یا حتی به کشورهای خارجی دیگر صادرات داشته‌اید، برای ورود به یک بازار جدید، باید تحقیقات کاملی انجام دهید و زیر و بم بازار جدید را بشناسید.

تحقیقات بازار، یکی از ستون‌های اصلی کسب و کارتان است که نقشه راه را در اختیارتان قرار می‌دهد و مانند یک راهنما شما را به هدفتان می‌رساند. اگر در این مرحله کوتاهی کنید و رفتار عجولانه‌ای داشته باشید، نمی‌توانید در ادامه راه موفق باشید. پس حواستان باشد که خشت اول را درست بگذارید تا عمارتتان تا ثریا کج نرود!

بیشتر بخوانید: « آموزش فروش در آمازون در 10 دقیقه! »

محصولاتتان را با برنامه در آمازون ترکیه به فروش برسانید

ماناشهد را در گوشه ذهنتان داشته باشید

سپردن عملیات فروش کالا در آمازون ترکیه به شرکت‌های مدیریت صادرات، آخرین نکته‌ای است که باید برای تجارت در این کشور به آن توجه کنید. اگر تجربه کافی را در زمینه مدیریت صادرات یا فروش کالا در سایت آمازون ندارید و یا نمی‌خواهید خودتان را درگیر فرایند فروش و صادرات کالاهایتان کنید، می‌توانید شرکت مدیریت صادرات ماناشهد را برای انجام کلیه عملیات فروش در آمازون ترکیه انتخاب نمائید.

ماناشهد بسترهای لازم را برای فروش محصولاتتان در فروشگاه‌های بین‌المللی آمازون و علی بابا فراهم می‌کند و شرایط را برای جذب مشتری‌ از سراسر دنیا ایجاد می‌نماید تا بتوانید در کنار مشتری‌های ایرانی، با جذب مشتری‌های بین‌المللی، درآمد دلاری به دست آورید.

 

سخن آخر

کسب و کار در هر بازاری، فوت و فن‌های خاص خود را دارد که باید پیش از ورود به آن بازار، به آن‌ توجه کنید. برای فروش در آمازون ترکیه نیز باید تحقیقات کاملی را در مورد این بازار انجام دهید و پتانسیل‌های بازار و محصولات خود را با دقت بسنجید. پس، قدم به قدم و با دقت به سمت هدفتان حرکت کنید.

برای فروش در آمازون ترکیه از ماناشهد مشاوره رایگان بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *