بلاگ

آموزش فروش در آمازون در 10 دقیقه!

آموزش فروش در آمازون

آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا در حال فعالیت است و کالاهای مختلفی را به مردم دنیا عرضه می‌کند. اما آیا در این فروشگاه عرض و طویل، فرصت برای کسب درآمد کاربران نیز مهیاست؟ پاسخ این سوال مثبت است. آمازون این فرصت‌ را برای مردم دنیا فراهم کرده است که کالاهای خود را در سایت آمازون به فروش بگذارند و از این راه، درآمد کسب کنند. اما فروش در آمازون از ایران چگونه امکان‌پذیر است؟ با ماناشهد و آموزش فروشندگی در آمازون را ببینید.

چرا فروش در آمازون؟!

سوالی که در اولین قدم و پیش از آموزش فروش در آمازون به ذهنتان می‌رسد، این است که چرا باید محصولاتتان را در سایت آمازون بفروشید. قطعا با در اختیار داشتن وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید محصولاتتان را به فروش برسانید اما سایت آمازون به عنوان یکی از بزرگترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا، این فرصت را در اختیار محصولتان قرار می‌دهد که بهتر دیده شود و مورد علاقه مردم سراسر دنیا قرار بگیرد.

اگر کالایتان را در یک فروشگاه پرمخاطب بین‌المللی قرار دهید، احتمال فروشتان بالاتر می‌رود و می‌توانید از سرتاسر دنیا برای محصولتان مشتری جذب کنید و کسب و کارتان را رونق دهید.

چه محصولاتی را می‌توانید در آمازون بفروشید؟

اما آیا امکان فروش هر کالایی را در آمازون دارید؟! آشنایی با کالاهایی که می‌توانید آن‌ها را در آمازون به فروش برسانید، بخش مهمی از آموزش فروش در آمازون است که باید به آن توجه ویژه‌ای کنید. محصولات قابل فروش در آمازون به دو دسته کالاهای آزاد و کالاهای نیازمند تایید تقسیم‌بندی می‌شوند. اگر محصولی که می‌خواهید در آمازون بفروشید، در دسته محصولات نیازمند تایید قرار بگیرد، باید درخواست برنامه فروش حرفه‌ای را به آمازون ارائه کنید.

محصولاتی از قبیل لوازم کودک، لوازم روشنایی، کتاب، دوربین، محصولات اداری و صنایع دستی در دسته محصولاتی قرار می‌گیرند که فروش آن‌ها در آمازون آزاد است. محصولاتی مانند تجهیزات موتوری و مرتبط با اتوموبیل، محصولات هنری، رایانه‌های شخصی و تجهیزات صنعتی و علمی نیز در دسته محصولاتی قرار می‌گیرند که فروش آن‌ها در آمازون نیازمند تایید این فروشگاه است.

پیش از این‌که مراحل فروش کالا در سایت آمازون را شروع کنید، ببینید که کالای مورد نظرتان در دسته کالاهای آزاد قرار می‌گیرد یا باید تایید‌های لازم آمازون را برای فروش آن‌ دریافت کنید.

این مقاله را هم مطالعه کنید: « روش غیر مستقیم صادرات کالا و مزایا و معایب آن »

 

طرح‌های فروش کالا در آمازون چیست و چقدر هزینه دارد؟

آموزش فروشندگی در آمازون

به عنوان قدم بعدی آموزش فروشندگی در آمازون ، باید پلن‌های فروش آمازون را بشناسید. سایت آمازون به طور کلی دو طرح یا پلن فروش شخصی و حرفه‌ای را برای علاقه‌مندان به همکاری در فروش آمازون در نظر گرفته است. هر کدام از این طرح‌ها، امکانات و هزینه‌های منحصر به خود را دارد.

در طرح شخصی فروش در آمازون، به ازای هر محصولی که از طریق سایت آمازون می‌فروشید، 0.99 دلار پرداخت می‌کنید. البته هزینه‌های متغیری هم وجود دارد که باید برای فروش محصولتان به آمازون بپردازید.  اما اگر پلن حرفه‌ای فروش کالا در آمازون را انتخاب نمائید، می‌توانید به تعداد نامحدود، محصولات خود را در آمازون به فروش برسانید. انتخاب طرح حرفه‌ای فروش آمازون، هزینه ماهیانه 39.99 دلاری را برایتان به همراه دارد که این رقم به جز هزینه‌های جانبی فروش کالا در آمازون است.

اگر به طور میانگین، ماهیانه کمتر از 40 محصول را در آمازون می‌فروشید، پلن شخصی برایتان مناسب است و اگر می‌خواهید هر ماه بیش از 40 محصول را از طریق آمازون به فروش برسانید، پلن حرفه‌ای را انتخاب نمائید.

آموزش روش های فروش در آمازون

آشنایی با روش‌های فروش در سایت آمازون، قدم بعدی در آموزش فروش در آمازون است و برای راه‌اندازی یک کسب و کار هدفمند باید این روش‌ها را خوب بشناسید. به طور کلی دو روش FBM یا «اجرا توسط فروشنده» و FBA به معنی «اجرا توسط آمازون» برای فروش کالا در این فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته شده است.

در روش FBM، همه مسئولیت‌های بسته‌بندی و ارسال محصولات و هم‌چنین کارهای مربوط به مرجوع نمودن و یا تعویض کالاها و اموری از این قبیل، بر عهده فروشنده محصول است.

اما در روش فروش FBA آمازون، همه این کارها را سایت آمازون برایتان انجام می‌دهد. در این روش، شما به عنوان فروشنده، فقط محصولاتتان را به یکی از انبارهای آمازون می‌فرستید. با بهره‌گیری از روش FBA، بازرگانان می‌توانند بدون نیاز به دفتر در کشور خارجی، به تجارت کالا بپردازند.

بیشتر بخوانید: « مراحل صادرات خشکبار را بشناسید: کسب سود صادرات خشکبار در 6 مرحله »

 

آموزش مراحل فروش در آمازون

حالا سوال این است که باید چه مراحلی را طی کنید که بتوانید کالاهای مورد نظرتان را در سایت آمازون به فروش برسانید. فروش کالا در آمازون مراحل و پیش‌نیازهای مخصوص به خود را دارد که برای این‌که محصولات خود را در این سایت عرضه کنید و مشتریان جهانی به دست آورید، باید این آن‌ها را پشت سر بگذارید. با آموزش گام‌های فروش کالا در آمازون همراه باشید.

1-   ایجاد حساب کاربری فروشنده و قرار دادن محصول در سایت آمازون

آموزش فروشندگی در آمازون

اولین مرحله برای فروش محصولاتتان در آمازون این است که یک اکانت فروشنده در سایت Amazon بسازید. برای این کار، باید وارد قسمت Amazon Seller Central شوید و گزینه Start Selling را انتخاب نمائید.

در این بخش، مشخصات پروفایل خود را کامل می‌کنید و لیست محصولاتی را که می‌خواهید به فروش برسانید، در سایت قرار می‌دهید. بسته به نوع پلنتان، امکان قرار دادن محصولاتتان به صورت تکی (در پلن شخصی) و دسته‌بندی (در پلن حرفه‌ای) در این قسمت برایتان وجود دارد. در ادامه، مشخصات مورد نیاز کالای فروشی خود را وارد می‌کنید و به مرحله بعد می‌روید.

اگر محصولی که می‌خواهید در سایت آمازون به فروش برسانید، پیش از این در این سایت موجود نباشد، باید کدهایی را وارد نمائید و به این صورت مراحل ثبت کالایتان را در آمازون به پیش ببرید. در این صورت، کدهای UPS و SKA مربوط به محصولتان را در سایت ثبت می‌کنید. اما UPS و SKA چه سریال‌هایی هستند؟

UPS کد جهانی محصول شماست که از 12 رقم و یک بارکد تشکیل شده است. سازمان GS1 ایالات متحده آمریکا، به عنوان یکی ارگان‌های تدوین‌کننده‌های استاندارهای تجاری بین‌المللی، کد منحصر به فرد UPS را یک محصول مشخص اختصاص می‌دهد.

کد SKA نیز سریالی متشکل از حروف و اعداد است که این امکان را برای فروشندگان فراهم می‌کند که همه محصولات خود را در انبار مورد شناسایی قرار دهند. این سریال، اطلاعاتی از قبیل شرکت تولیدکننده محصول، برند، مدل، رنگ، اندازه و قیمت محصول را در بر می‌گیرد.

2-   تعیین شرایط ارسال کالا

به عنوان گام بعدی از آموزش فروشندگی در آمازون، نوع و ویژگی‌های ارسال محصولتان را به انجام می‌رسانید. برای فروش کالا در سایت آمازون، هم می‌توانید خودتان بسته‌بندی و ارسال کالاهایتان را بر عهده بگیرید و هم این امکان برایتان فراهم است که از سرویس ارسال کالای آمازون استفاده کنید. در واقع دور روش FBM و FBA در اختیارتان قرار دارد.

آمازون برای ارسال کالای مورد فروش شما به خریداران، هزینه‌های اضافه‌ای را از شما دریافت نمی‌کند؛ زیرا هزینه‌های ارسال در طرح فروشندگی شما در آمازون در نظر گرفته شده است. دستمزد و هزینه انبار، از جمله هزینه‌هایی است که باید برای محصولات به فروش رفته خود، به آمازون بپردازید.

پس از طی کردن این مرحله، محصول شما برای عرضه به مشتریانتان در سراسر دنیا در سایت آمازون آماده است. حالا باید برای تبلیغات و بازاریابی محصولاتتان دست به کار شوید.

3-   انجام بازاریابی و تبلیغات

آموزش فروشندگی در آمازون

به عنوان گام مهمی در آموزش فروش در آمازون ، باید طراحی یک استراتژی بازاریابی را در دستور کارتان قرار دهید. خودتان را به جای مشتری‌های هدف محصولتان قرار دهید. چگونه به خرید کالای مورد نظرتان ترغیب می‌شوید؟

مشتری‌ها به دنبال این هستند که اطلاعات کافی را در مورد محصولاتی که می‌خواهند بخرند، دریافت کنند. باید کاملا شفاف و دقیق در مورد محصولتان توضیح ارائه دهید و ویژگی‌های مختلف محصولتان را تشریح کنید.

دریافت نظرات مشتریان کالا و درج این نظرات در صفحه محصولتان روی فروش کالا تاثیر می‌گذارد. سایت آمازون امکان نظرسنجی را در اختیار فروشندگان خود قرار داده است. پس از فروش هر کدام از محصولتتان در آمازون، می‌‌توانید به خریدارانتان ایمیل ارسال کنید و نظراتشان را در مورد کالای خریداری شده جویا شوید.

هم‌چنین برای افرایش احتمال فروش کالاهایتان در سایت آمازون، می‌توانید از تبلیغات بهره ببرید. آمازون تبلیغات کلیکی را در اختیارتان قرار می‌دهد که باید به ازای هر باز کلیک کاربران روی صفحه محصول شما، هزینه‌ای را به آمازون پرداخت نمائید.

4-   تحلیل عملکرد فروش در آمازون

پس از این‌که محصول خود را برای فروش در آمازون آماده کردید و روش‌های مختلف بازاریابی را برای محصول پیاده‌سازی کردید، می‌توانید عملکرد خود را در سایت آمازون بررسی کنید و ایرادهایتان را برطرف نمائید.

این امکان برایتان وجود دارد که در حساب کاربری فروشندگی خود در آمازون، به اطلاعاتی مانند سفارشات روزانه، سفارشات ماهیانه، تعداد بازدیدهای از صفحه محصول، مجموع تعداد کالاهای به فروش رفته و برخی از اطلاعات دیگر دسترسی داشته باشید.

هم‌چنین نمودار فروش محصولات شما در اختیارتان قرار می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانید عملکرد خود را در مورد فروش در آمازون، مورد تحلیل و واکاوی قرار دهید.

این مقاله را هم مطالعه کنید: « روش مستقیم صادرات کالا و مزایای این روش صادرات »

 

پول فروش در سایت آمازون را چگونه دریافت کنیم؟

آموزش فروش در آمازون

به عنوان بخشی از فرایند آموزش فروشندگی در آمازون، باید با روش دریافت پول حاصل از فروش‌هایتان نیز آشنا شوید. برای دریافت پول فروش محصولاتتان در آمازون، باید در حساب کاربری فروشندگی خود در این سایت، مشخصات یک کارت پرداخت مثل ویزاکارت یا مسترکارت را وارد نمائید تا درآمد حاصل از فروش کالایتان، به این کارت واریز شود.

اما این واریز چه مدت پس از به فروش رفتن محصول به حسابتان واریز می‌شود و چند درصد از درآمد فروش محصول به شما تعلق می‌گیرد؟ پس از گذشت 20 روز از فروخته شدن محصولتان در آمازون، 75 درصد از قیمت کالا به حسابتان واریز خواهد شد.

فروشندگی در آمازون در ایران چگونه امکان‌پذیر است؟

در حال حاضر امکان فروش کالا در سایت آمازون به طور مستقیم وجود ندارد و باید برای به فروش رساندن محصولاتتان در این فروشگاه اینترنتی، از واسطه استفاده کنید. یکی از کارهایی که می‌توانید برای فروشندگی در آمازون در ایران انجام دهید، این است که در یکی از کشورهای اطراف ایران که مورد تایید آمازون هستند، یک حساب بین‌المللی باز کنید و با این حساب، کالاهای مورد نظرتان را در آمازون به فروش برسانید.

بیشتر بخوانید: « مراحل صادرات کالا از صفر تا صد : 13 مرحله صادرات کالا »

 

آمازون در چه کشورهایی انبار دارد؟

یکی دیگر از اطلاعاتی که باید برای فروش کالا در سایت آمازون به دست آورید، فهرست کشورهایی است که آمازون در این کشورها انبار دارد. با در اختیار داشتن این فهرست، می‌توانید استراتژی صادراتی کالاهای خود را برای فروش در آمازون، مطابق با شرایط و امکاناتتان طراحی نمائید.

شرکت آمازون در حاضر در کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اسپانیا، ژاپن، مکزیک، سنگاپور، هندوستان و چین، دارای انبار است.پ

آموزش فروش در آمازون

ماناشهد برای فروش در آمازون چه خدماتی را به شما ارائه می‌دهد؟

اگر تجربه کافی را در زمینه مدیریت صادرات یا فروش کالا در سایت آمازون ندارید و یا نمی‌خواهید خودتان را درگیر فرایند فروش و صادرات کالاهایتان کنید، می‌توانید شرکت مدیریت صادرات ماناشهد را برای انجام کلیه عملیات فروش در آمازون انتخاب نمائید. همچنین برای فروش در علی بابا نیز می توانید از این شرکت کمک بگیرید.

شرکت مدیریت صادرات ماناشهد، کلیه فعالیت‌های شما را برای فروش محصولاتتان در آمازون، مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کند و انواع خدمات مربوط به آماده‌سازی کالاهایتان برای صادرات و هم‌چنین بازاریابی و جذب مشتری را ارائه می‌دهد. برخی از خدمات ماناشهد عبارت هستند از:

  • شناسایی و تحقیقات بازار و انجام بازاریابی محصول
  • بررسی کیفی و کمی محصول و آماده‌سازی آن برای قرار گیری در بازار هدف
  • مدیریت توزیع محصول تا رسیدن با انبارهای آمازون
  • مشارکت و همکاری در ارسال و ترخیص محصولات
  • قیمت‌گذاری محصولات
  • ارائه خدمات حمل و نقل
  • اخذ ضمانت نامه‌ها و بیمه نامه‌های صادراتی
  • پیگیری امور گمرگی
  • خدمات انبارداری در بازارهای هدف
  • مدیریت پرداخت‌ها و تعهدات طرفین
  • انجام تبادلات ارزی

 

سخن آخر

آموزش فروش در آمازون مرحله مهمی از فرایند فروش محصولاتتان در این فروشگاه بین‌المللی است. اگر خوب آموزش ببینید و با آگاهی و اطلاعات کامل و با یک طراحی دقیق پا به میدان بگذارید، می‌توانید به چالش‌ها غلبه کنید و کسب و کار موفقی را برای خودتان رقم بزنید.

برای دریافت مشاوره فروش کالای خود در آمازون، با ماناشهد تماس بگیرید

2.5/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *